© 2024 Auto.ro
Toata lumea il asteapta pe Serie 5 la Salonul Auto de la Geneva, dar iata ca, cu doua luni inainte ca evenimentul sa se produca, aflam date noi despre cel mai important adversar al lui Mercedes E-Klasse si Audi A6.
Sedanul de clasa mare BMW va ajunge in showroom-uri in cel de-al doilea sfert al acestui an, nu inainte insa de a ne lipi pe retine o noua interpretare a designului sportiv si o mecanica cel putin incitanta.
Fata de actualul model, noul Serie 5 va fi ceva mai lung si va avea un ampatament un pic mai mare, astfel incat sa creeze mai mult spatiu pentru pasageri (in special pentru cei din spate). Cei care doresc totusi tot spatiul din lume vor fi nevoiti sa astepte pana in octombrie 2010, luna in care bavarezii vor aduce pe lume versiunea combi.
Designul reminiscent cu al conceptului CS, in special in zona partii frontale, anunta o tehnica de ultima ora din care nu vor lipsi cateva sisteme preluate de la fratele mai mare Serie 7: roti posterioare directoare, night-vision, franare activa sau cruise-control cu functii avansate.
Bineinteles, noul "Cinci" va sta excelent si in ceea ce priveste paleta de motoare: cele pe benzina sosesc cu puteri cuprinse intre 180 si 370 CP, in timp ce "motorinele" se vor incadra in intervalul 180-290 CP.
Ceva mai tarziu, gama pe benzina se va completa cu un agregat eficient in patru cilindri biturbo, capabil de 204 CP, insa cei interesati sa protejeze planeta ar putea avea in vedere si un posibil Serie 5 hibrid, pe care BMW nu se gandeste insa sa il ofere inainte de 2011.
Am lasat la urma "desertul": viitorul M5 isi va trambita debutul la scurta vreme dupa prezentarea sedanului "normal", urmand a avea sub capota o versiune supraalimentata a actualului V10, de peste 500 CP.