In numai doi ani de zile,
cea de-a sasea generatie a limuzinei de clasa mare BMW
isi va face aparitia, iar forfota este din ce in ce mai intensa in
jurul ei pe masura ce ne apropiem vertiginos de acest termen.
Auto.ro va prezinta ultimele detalii transpirate din spatele usilor inchise.
Poate pentru prima data in era moderna,
fanii marcii bavareze se vor intreba mai intai cum va arata s
i mai apoi cum va merge. Si asta pentru ca revolutia de design propusa de Chris Bangle in 2003 a cazut ca o salva de pe
USS Iowa printre ei, imprastiindu-i sa ingroase randurile admiratorilor concurentei.
Apele s-au mai linistit de atunci, insa o a doua catastrofa de acest gen s-ar putea se lase cu o
rascoala din partea clientelei, astfel incat actualul
designer-sef,
Adrian van Hooydonk, pare decis sa linisteasca apele cu un
design fooarte dinamic, dar in acelasi timp traditional
BMW.
Asadar, in afara grilei de
radiator obisnuite in forma de rinichi (ea va sta ceva mai vertical, pentru a indeplini
normele de protectie ale pietonilor),
farurile isi vor pierde acele "gene" exagerat de lungi, urmand a avea o forma conventionala.
De amalgamul de
forme concave si convexe nu vom scapa, ele urmand a fi cel mai clar evidentiate de
capota motorului, dar vom respira usurati cand vom constata armonia dintre linia acoperisului si
stalpul C si mai ales
disparitia capacului de valiza veche cu rol de usa pentru
portbagaj.
Daca toate acestea vor fi respectate, putem pune pariu de pe acum ca acesta va fi primul BMW adevarat al mileniului trei, fapt care ar trebui sa readuca marca in gratiile multora care o considerau o cauza pierduta.
Din punct de vedere tehnic,
Serie 5 se anunta din nou o
bijuterie. Construit pe o
platforma complet noua, limuzina va avea in fata
suspensii similare cu ale actualului X5 (cu brate duble suprapuse) si un
set de amortizoare adaptive cu un raspuns mai eficient la input-urile drumului, precum si o
directie activa mai precisa.
Apropo de
electronica, BMW se va incapatana sa nu renunte la sistemul
iDrive, pe care il va modifica pentru a putea fi mai usor de folosit.
Cat despre
versiunile de motorizare, clar este ca
M5-ul va aparea ca de obicei ultimul, propulsat de acealasi
V10 folosit pe actuala masina, dar impins catre
550 CP.
Cel mai tare Serie 5 va fi si singurul echipat cu o noua
transmisie manual robotizata cu dublu ambreiaj, similara cu
DSG-ul lui
VW.
Cei care nu vor avea bani pentru
bolidul bavarez nu trebuie insa sa dispere – celelalte variante vor putea fi echipate cu noua
cutie automata cu 8 trepte recent prezentata de
ZF, ca raspuns la cele folosite de
Lexus.
Acelasi specialist in transmisii se va ocupa si
dezvoltarea unui nou sistem de tractiune integrala pentru “Cinci”, dar, in ceea ce priveste
comportamentul dinamic, un ajutor si mai asteptat va fi noul sistem
Dynamic Performance Control, ce foloseste, pe fiecare roata, un
ambreiaj multidisc controlat electronic si un
angrenaj planetar pentru a distribui optim
cuplul intre roti.
Deja testat pe actualul model clasa mare, DPC s-a dovedit net superior unui diferential normal in ceea ce priveste tractiunea si manevrabilitatea, fiind mai sigur catre limita si permitand masinii sa suporte forte laterale mai mari. Ca urmare, asteptam de la Serie 5 sa ramana lider incontestabil printre limuzinele sportive.
Nu acelasi lucru se va putea spune insa si in ceea ce priveste
spiritul ecologic, avand in vedere ca bavarezii nu iau deocamdata in calcul introducerea unor
versiuni hibride.
Va exista doar un sistem
“light-hybrid”, ce va avea in prim plan un
motor electric conectat la
arborele cotit, ce va avea rolul de a propulsa masina in scurtele momente ulterioare pornirii de pe loc.
Decizia germanilor este oarecum curioasa, dat fiind faptul ca ei au investit bani si timp alaturi de
GM si
DaimlerChrysler in vederea dezvoltarii sistemului hibrid
“two-mode”, in timp ce puterea to mai mare a propulsoarelor conventionale va atarna precum o
piatra de moara de gatul bavarezilor in misiunea de a indeplini viitoarele si extrem de severele
norme de poluare UE.