Si nu oricum, ci la comun, cei doi
vechi rivali formand o alianta inca din
2005 in vederea producerii unor
modele premium ecologice.
Acestea vor aparea pe piata in maximum trei ani si vor incerca sa dea un raspuns pe masura avansului luat in ultima vreme de
Toyota/Lexus.
Motivul colaborarii intre cei doi
giganti germani este unul cat se poate de simplu: scurtarea timpului alocat proiectului si
reducerea costurilor de dezvoltare.
Totusi,
trenul de rulare hibrid (ce va avea doar tractiune spate) va fi comun doar la nivel de baza, fiecare companie rezervandu-si dreptul de a monta propriile
sisteme si
componente.
Nu va asteptati insa ca viitoarele masini Mercedes si BMW cu astfel de propulsii sa fie niste gagaute: acesta este doar un „mild hybrid”, care se diferentiaza de un „full hybrid” prin faptul ca ajuta masinile pe perioadele de acceleratie si in trafic intens, plus ca adauga mult mai putini euro la pretul masinii.
Reversul medaliei – reducerea consumului nu este nici pe departe la fel de mare pe cat a unui „full hybrid”, unul din principalele motive fiind acela ca
un „mild hybrid” nu poate merge doar cu ajutorul electricitatii.
Proiectul
DaimlerChrysler-BMW va viza asocierea
motoarelor electrice in special cu cele pe benzina, dar nu vor fi omise nici agregatele diesel.
Totusi, ar trebui sa stea linistiti: parteneriatul dintre DaimlerChrysler, BMW si
General Motors va produce in maximum trei ani si vehicule „full hybrid”, capabile
sa consume de pana la cinci ori mai putin comparativ cu unele clasice.