© 2024 Auto.ro
“Drumul spre iad este pavat cu intentii bune” spune o zicala celebra, iar AC Schnitzer tocmai a demonstrat-o cu noua sa creatie bazata pe controversatul BMW X6.
Dorind probabil sa mai salveze ceva din mariajul nefericit dintre linia de coupe si masivitatea de SUV, tunerul specializat in produsele casei bavareze a provocat si mai multe reactii de deznadejde in randul fanilor, desi nu se poate spune ca masina ar putea lasa pe cineva indiferent.
Folosindu-l pe X5 Falcon drept sursa de inspiratie, nemtii au modificat intr-o prima faza ecartamentul SAC-ului, pe care l-au marit cu 70 mm in fata si 80 mm in spate. Desi, estetic vorbind, e ridicol de lat, X6-le lui AC Schnitzer se apara cu documente ce atesta un “antrenament” riguros pe pista circuitului de la Nurburgring, in urma carora inginerii au putut constata ca era nevoie si de un upgrade la nivel aerodinamic.
In acest sens, spoilerul frontal, farurile de ceata si prizele de aer au fost inlocuite sau, dupa caz, au suferit modificari de design, in timp ce in prelungirea hayonului si-a facut aparitia un eleron discret.
Trenul de rulare a fost la randul sau temeinic revizuit, kit-ul de suspensii ce a coborat garda la sol cu milimetri buni fiind dublat de montarea unor roti cu jante de 22 de inch diametru, potrivite pentru a umple golul imens creat de uriasele bosaje.
Din pacate, AC Schnitzer nu s-a atins si de motorul V8 twin-turbo de pe X6 xDrive50i, preferand sa faca pe plac multimii de admiratori ai motoarelor diesel: propulsorul turbodiesel de trei litri de pe xDrive30d a ajuns de la 235 CP la 272, in timp ce ruda sa dublu-supraalimentata, instalata sub capota lui xDrive35d, a sarit de la 286 CP la 310 CP. Mult zgomot pentru nimic...