BMW X6, in Romania de la 58.250 euro (cu TVA)
- 22/04/2008
-
Tags:
Sav
BMW X6, primul Sports Activity Coupe din lume, va fi prezent in showroom-urile din Romania incepand cu a doua jumatate a lunii mai.
Cupe-ul cu alura de SUV vine in dotarea standard cu sistemul de tractiune integrala xDrive, volan sport cu padele pentru schimbarea vitezelor sau Dynamic Performance Control (Control Dinamic al Performan?ei), ce permite distributia variabila a puterii intre rotile din spate.
In ceea ce priveste motorizarile, BMW X6 vine pentru inceput cu doua propulsoare pe benzina si doua diesel. Cele pe motorina dispun de aceeasi cilindree - 2.993 cmc - si sase cilindri, dar diferenta este facuta de sistemul Variable Twin Turbo pentru versiunea BMW X6 xDrive35d (286 CP, 580 Nm la 1.750-2.250 rpm, "suta" în 6,9 secunde, vitez? maxim? 236 km/h, consum mediu 8,3 litri/100 km), in timp ce X6 xDrive30d este supraalimentat (235 CP, 520 Nm la 2.000-2.750 rpm, accelera?ie de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde, vitez? maxim? 210 km/h, consum mediu 8.2 litri/100 km).
BMW X6 xDrive35i este dotat cu un motor pe benzina Twin Turbo ?i injec?ie direct? de 2.979 cmc ce dezvolta 306 CP si un cuplu maxim de 400 Nm la 1.300-5.000 rpm. Modelul astfel echipat accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 6,7 secunde si atinge o viteza maxima de 240 km/h, la un consum mediu de 10,9 litri/100 km. Varful de gama este reprezentat de BMW X6 xDrive50i, care dispune de un V8 pe benzina, cu o capacitate de 4.395 cmc si putere maxima de 407 CP. Dezvolta 600 Nm la 1.750-4.500 rpm, are o viteza maxima de 250 km/h si prinde suta in 5,4 secunde. E drept, are si cel mai mare consum din gama, 12,5 litri/100 km, dar ce mai conteaza, atat timp cat nimeni si nimic nu-ti sta in cale...
Si cum pentru oprirea unui asemenea monstru este nevoie de frane cu adevarat performante, bavarezii au dezvoltat special pentru aceasta versiune un set de frane noi, usoare, cu discuri de 385 milimetri ?i etriere din aluminiu la toate rotile.
La capitolul siguranta, BMW X6 vine cu toate sistemele pe care deja le cunoasteti sau de care abia acum veti auzi, incepand cu deja banalele ABS, DSC si DTC si terminand cu ICM (Integrated Chassis Management), DPC (Dynamic Performance Control) sau TSC (Trailer Stability Control/Control al Stabilit??ii Remorcii). Sau, hai sa o spun altfel, ca sa nu va mai plictisesc: faceti o abreviere din 3-4 litere si este imposibil sa nu gasiti asa ceva in oferta acestui model.
In ceea ce priveste preturile, cea mai ieftina varianta, xDrive30d, pleaca de la 58.250 euro cu TVA inclus, in timp ce xDrive35i costa 59.500 euro, iar pentru xDrive35d cumparatorii vor fi obligati sa scoata din buzunar cel putin 62.475 euro. Nu ne-a fost comunicat pretul pentru varful de gama, insa este clar ca pentru "fortosul" familiei trebuie umblat mai adanc in conturi...
BMW X6 este produs la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud (SUA), acolo unde mai sunt fabricate modelele X5 si Z4.