Cand zapada incepe sa cada si drumurile devin inghetate, noile BMW X1 si BMW iX1 sunt in elementul lor. BMW xDrive ofera toate instrumentele necesare pentru a-si indeplini misiunea - iar in timpul sesiunilor de teste de iarna de pe ghetarul de la Solden (Austria), modelele si-au aratat din nou beneficiile transferului complet variabil de putere catre toate cele patru roti. In plus, noua editie a modelului Sports Activity Vehicle (SAV) compact este disponibila acum cu trei variante de tractiune integrala inteligenta. Indiferent daca este vorba de functionarea impreuna cu motoarele termice mild-hybrid - pe benzina si diesel -, un sistem de propulsie plug-in hybrid sau propulsie electrica in noul BMW iX1, BMW xDrive ofera un progres sigur si placerea de a conduce iarna pe traseele de test pline de zapada din regiunea otztal (Austria).
In acest moment, sase variante de propulsie ale noului SAV cu BMW xDrive sunt disponibile la vanzare. Patru dintre acestea au fost prezente la Solden pentru a pune in lumina sistemul inteligent de tractiune integrala in toata varietatea sa. Cei mai puternici reprezentanti cu motoare pe benzina si diesel ai noului BMW X1 intruchipeaza transferul tractiunii catre toate cele patru roti - dupa cum este necesar, in orice moment - in forma sa originala. Tehnologia mild-hybrid de 48 V ofera acestor modele un plus de impuls electric, care optimizeaza eficienta si, cel mai important, asigura livrarea optima a puterii.
La noul BMW X1 xDrive23i, aceasta produce o putere totala de 160 kW/218 CP. Noul BMW X1 xDrive23d dezvolta 155 kW/211 CP. In ambele cazuri, cuplul produs de combinatia dintre motorul termic si motorul electric este impartita intre rotile din fata si din spate printr-un angrenaj conic si un ambreiaj controlat electrohidraulic. Interconectat cu DSC (controlul stabilitatii dinamice), acest sistem raspunde la schimbarile conditiilor intr-o fractiune de secunda si directioneaza puterea acolo unde este nevoie.
Noul BMW X1 xDrive30e este cea mai puternica dintre cele doua optiuni plug-in hybrid pentru noul BMW X1. Aici, un motor pe benzina, cu trei cilindri, care actioneaza pe rotile din fata si un motor electric care transmite puterea prin rotile din spate dezvolta o putere a sistemului de 240 kW/326 CP. Interactiunea controlata cu precizie dintre motorul termic si motorul electric asigura tractiunea integrala specifica acestui ansamblu. La testele de iarna de la Solden, acest lucru este evident cel mai bine in disponibilitatea instantanee a puterii la deplasare si tractiunea sigura a masinilor pe suprafetele acoperite cu zapada.
Cu un motor electric pe puntea fata si unul pe cea spate, noul BMW iX1 xDrive30 ofera un concept de propulsie in care transferul puterii catre toate cele patru roti este un element inerent al designului sau. Impreuna, cele doua motoare electrice genereaza o putere maxima de 230 kW/313 CP, care poate fi tradusa in placerea de a conduce extrem de eficient pe circuitele acoperite cu zapada ale centrului de teste de iarna, ca si in alte locuri. Un al doilea motor electric functioneaza ca starter pentru motorul termic si ca genrator, pentru recuperarea optima de energie.
La variantele de propulsie electrificata ale SAV, similar cu versiunile PHEV, fiecare punte este antrenata individual de cate un motor. Suplimentar, tractiunea impresionanta este asigurata de unui sistem de control al cuplului unic - o versiune specifica tractiunii integrale a sistemului de control al patinarii rotilor (ARB-X). Sistemul este controlat independent de DSC (sistemul clasic de control al stabilitatii), pentru un raspuns perceput de 10 ori mai rapid fata de un sistem clasic. Acest lucru permite ca puterea ceruta de conducator sa fie distribuita si mai precis pentru a optimiza nu numai tractiunea si stabilitatea directionala a noului BMW iX, ci si agilitatea si performanta. La deplasarea pe un teren alunecos sau la condusul dinamic prin viraje, de exemplu, cantitatea de cuplu transmisa prin rotile din spate este crescuta dupa cum este nevoie pentru a preveni patinarea rotilor din fata si pentru a imbunatati agilitatea masinii.
Imbunatatirea sigurantei si, prin urmare, a experientei de condus pe terenuri dificile sunt functii de asistare a condusului oferite pentru prima data in segment. Acestea includ fluxuri ale camerei trimise pe displayul central atunci cand Hill Descent Control si sistemele de asistare la demaraj sunt folosite, ajutand soferul sa navigheze pe traseele montane dificile si sa negocieze suprafetele afectate de gheata si zapada.