© 2024 Auto.ro
Crema milionarilor si a miliardarilor lumii va fi invitata spre a lua parte la unul dintre cele mai importante evenimente al casei britanice Bonhams, care a ales hotelul de cinci stele Palace – localizat in orasul elvetian Gstaad – pentru a organiza cea de-a 11-a editie a Licitatiei Ferrari.
Aceasta va avea loc azi, iar piesa de rezistenta va fi un 121 LM Spyder Scaglietti din 1955, condus de regretatul Phill Hill in cursa de la Le Mans.
Masina face parte din colectia defunctului colectionar francez Antoine Midy si are numarul de sasiu 0558. Ea a fost pilotata de Phill Hill (singurul american care a castigat vreodata Campionatul Mondial de Formula 1) atat in cursa de la Le Mans din 1955, cat si in Grand Prix-ul Venezuelei, organizat in acelasi an.
Echipat cu un motor cu sase cilindri, 121 LM Spyder Scaglietti s-a clasat mai bine pe grila de start decat modelele Mercedes-Benz 300SLR si Jaguar D-Type, in cluda faptului ca era un nou venit; ceva mai tarziu in acelasi an, Eugenio Castellotti i-a testat capacitatile si in celebra Mille Miglia.
Bijuteria calutului cabrat a mai concurat in mainile lui Carroll Shelby si John Kilborn la editia din 1957 a cursei de la Sebring si in Grand Prix-ul Cubei, moment in care masina se afla in proprietatea lui Luigi Chinetti.
In 1976, masina a ajuns in colectia Mas du Clos a lui Pierre Bardinon, inainte de a intra in posesia lui Antoine Midy. Cu o asemenea istorie in spate si atatea personaje celebre care i-au stabilit coordonatele, Bonhams se asteapta ca bolidul sa se vanda pentru o suma consistenta, evaluata intre 2,45 milioane si 3,5 milioane de euro.
Tot din colectia lui Antoine Midy se va vinde si un Ferrari 212 Export Spyder din 1951, semnat de Carrozzeria Motto.
Masina are numarul de sasiu 094E si s-a clasat pe locul trei in clasamentul general (pozitia secunda in clasa sa) la editia din 1954 a cursei de la Mille Miglia, cand a fost condusa de Roberto Bonomi. In 1980 ea a concurat in competitia Mille Miglia Retrospective, pentru ca mai apoi sa ia parte la o cursa organizata in Monaco, moment in care se afla deja in proprietatea lui Midy.
Desi nu se bucura de mari succese in motorsport, raritatea modelului ii va permite acestuia, cred specialistii lui Bonhams, sa-si schimbe proprietarul contra unei sume de cel putin 1,44 milioane de euro (cu un maxim estimat la 1,97 milioane de euro).
Evident, cele doua exponate extrem de rare (si de scumpe) nu vor constitui decat varful iceberg-ului, participantilor care nu vor dori sa cheltuiasca totusi atat de multi bani urmand a li se oferi posibilitatea achizitionarii, printre altele, a unui Ferrari 250 GT Pinin Farina Europa cu numarul de sasiu 0435 GT (pret de vanzare estimat intre 298.000 de euro si 340.000 de euro) si al unui Ferrari 308 GTB Group IV Michelotto din 1976, unul dintre cele doar 11 modele produse (pret de vanzare estimat intre 482.000 de euro si 535.000 de euro).
Pentru unii, va fi fara indoiala un Craciun extrem de fericit...