rss

Bosch intentioneaza sa zdruncine piata prin idei revolutionare

  1. 21/04/2016

Bosch acceseaza o noua piata prin oferirea de tehnologii si servicii de parcare. In acest sens, furnizorul de tehnologie si servicii adopta o abordare standardizata: Bosch face mai simpla cautarea de locuri de parcare si automatizeaza treptat procesul de parcare. „Mobilitatea viitorului incepe azi - cu parcarea inteligenta”, declara Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administratie al Robert Bosch GmbH, comentand asupra importantei tehnologiei. Posibilii clienti ai solutiilor de parcare Bosch includ producatorii de vehicule si operatorii de parcari supraetajate, precum si orase si comunitati din intreaga lume. Compania a inregistrat deja realizari majore in acest domeniu, mai ales cu sistemele sale pentru automatizarea parcarii si condusului; in plus, acest progres apropie compania Bosch de o etapa extrem de importanta in acest an. „In 2016, vanzarile in domeniul asistentei la condus vor depasi un miliard de euro”, declara Hoheisel. La nivel mondial, aproape 2.500 de ingineri Bosch - cu aproximativ 500 mai multi fata de anul trecut - lucreaza pentru a dezvolta in continuare sistemele de asistenta la condus si conducerea automatizata.
 

Jumatate din masinile noi sunt prevazute cu un sistem de asistenta la parcare

Ca parte din tranzitia catre parcarea complet automatizata, in decursul urmatorilor ani Bosch intentioneaza sa lanseze o serie de sisteme de asistenta la parcare. Aceste sisteme permit conducatorilor auto sa parcheze fara accidente sau chiar ii ghideaza complet intr-un spatiu, prin atingerea unui singur buton. In Germania, sistemele de asistenta la parcare sunt cele mai comune sisteme de asistenta ale masinilor moderne. Potrivit unei evaluari Bosch asupra
statisticilor privind inmatricularea vehiculelor in cursul anului 2014, din cele aproximativ trei milioane de masini inmatriculate in acel an, jumatate (52 de procente) sunt prevazute cu un astfel de sistem. Situatia este aproape similara in alte tari: in Belgia si Olanda, jumatate din totalul masinilor noi in anul 2014 (50 la suta) au fost prevazute cu asistenta la parcare. In Regatul Unit, proportia este de 19 procente. Aceste sisteme se bazeaza in principal pe senzori ultrasonici, fabricati de Bosch inca din 1993. Bosch fabrica senzorii ultrasonici esentiali pentru aceste sisteme din anul 1993.

Serviciile Bosch scutesc conducatorii auto de cautarea unui loc de parcare

Pentru Bosch, parcarea automata incepe in vehicul - dar merge mult mai departe. „In furnizarea de servicii inteligente, Bosch isi asuma si sarcina, deseori dificila, de a cauta locuri libere de parcare, economisind astfel timp si reducand stresul”, declara Hoheisel. In Germania, cautarea unui loc de parcare dureaza, in medie, zece minute. Bosch reduce aceasta cautare in doua moduri: in primul rand, prin senzorii speciali de ocupare din parcari si parcari subterane care detecteaza si raporteaza locurile libere. In al doilea rand, Bosch foloseste senzorii, care au devenit o dotare standard intr-un numar tot mai mare de vehicule, pentru cautarea de locuri de parcare paralela. Informatiile sunt prelucrate in sistemul cloud Bosch IoT pentru a genera harti digitale ale locurilor de parcare. Conducatorii auto pot accesa hartile, de exemplu online sau prin sistemul de navigatie al vehiculului si se pot lasa ghidati direct in zonele cu locuri libere de parcare. „Capacitatea masinilor de a conduce direct catre locurile de parcare libere va insemna si o reducere a poluarii,” subliniaza Hoheisel. In medie, conducatorii auto din Germania parcurg, in prezent, pana la 4,5 kilometri in plus de fiecare data cand cauta un loc de parcare.

In viitor, o seara petrecuta la un concert nu va mai incepe intr-o parcare supraetajata

„Parcarea, asa cum o stim in prezent, nu va mai exista in viitor”, adauga Hoheisel. Chiar inainte de sfarsitul acestui deceniu, masinile se vor conduce singure catre un loc dintr-o parcare supraetajata, datorita tehnologiei Bosch. Conducatorii auto isi vor lasa pur si simplu masinile intr-o zona de predare din exteriorul unei parcari supraetajate si le vor da instructiuni printr-un smartphone, de exemplu, pentru a cauta un loc de parcare. Cand sunt gata de plecare, isi vor chema masinile la punctul de predare in acelasi mod. „Mersul la un concert nu mai inseamna sa incepi si sa termini seara intr-o parcare supraetajata, expusa la curent,” spune Hoheisel. Aceasta inovatie este posibila datorita tehnologiei inteligente Bosch care este prezenta in vehicul si in parcarea supraetajata, precum si comunicarii dintre acestea. „Parcarea complet automatizata va fi gata de productie inainte de condusul complet automatizat”, spune Hoheisel. Un alt motiv pentru care parcarea va fi realizata mai intai este faptul ca impedimentele juridice in calea introducerii parcarii complet automatizate sunt mai usor de depasit, mai ales din punct de vedere al cerintelor privind inmatricularea vehiculelor. Ajustarile necesare ale legislatiei de reglementare, care in Germania este partial aliniata Conventiei de la Viena privind traficul rutier, se afla pe agendele politice din intreaga lume.


Vizualizari: 1531