© 2024 Auto.ro
Deja sinonim cu absolutul in industria auto, Bugatti Veyron avea nevoie totusi de ceva farmec in plus pentru a convinge si alt grup de oameni decat pe cei ahtiati dupa superlative tehnice.
“Strigarea” s-a dat la Pebble Beach, unde fabricantul francez a prezentat versiunea cabrio numita Grand Sport; prima unitate din noua serie va fi vanduta prin licitatie, insa celelalte masini vor avea de pe-acum “obisnuitul” pret de 1,4 milioane de euro.
Grand Sport nu este un cabrio in adevaratul sens al cuvantului, ci mai degraba o versiune targa, plafonul din policarbonat transparent putand fi indepartat si lasat acasa in zilele insorite. In caz ca vremea ii va juca feste miliardarului de la volan, acesta se poate baza pe o solutie de moment depozitata in portbagaj: un plafon pliabil, ce se deschide ca o umbrela pentru a proteja habitaclul.
Un ochi avizat si foarte atent va mai descoperi si alte diferente intre un Grand Sport si un Veyron normal – precum parbrizul ceva mai inalt si farurile de ceata cu design diferit – dar, in rest, noua masina este identica cu supercar-ul de 1.001 CP.
Potrivit sefului departamentului de comunicare al celor de la Bugatti, Georges Keller, solutia unui acoperis stil targa a fost aleasa deoarece aceasta pastra cel mai bine integritatea structurala a sasiului – o conditiei sine qua non pentru ca masina sa poata ajunge in siguranta la viteza maxima de 407 km/h.
Totusi, exista un compromis: Grand Sport ajunge la 407 km/h doar cu plafonul montat, in varianta decapotata fiind posibile viteze de pana in 360 km/h. Mai mult decat atat, cu acoperisul temporar montat, acest Bugatti nu poate depasi 130 km/h – asadar, in anumite conditii, il vei putea depasi si cu un VW Polo.
Lasand gluma deoparte, trebuie spus ca inginerii din Molsheim au muncit din greu pentru a aduce rigiditatea caroseriei la acelasi nivel cu coupe-ul, structura monococa fiind ranforsata in jurul pragurilor si tunelului transmisiei, iar apoi securizata cu o placa din fibra de carbon montata central, sub cutia de viteze.
Mai mult decat atat, usile lui Grand Sport sunt construite din fibra de carbon si integreaza o bara longitudinala ce transfera greutatea de pe stalpul A pe stalpul B, disipand energia impactului in caz de accident.
Asadar sigur, incredibil de rapid si, poate pentru prima oara de la debutul numelui Veyron, sic – noul Grand Sport pare in sfarsit a merita pe deplin 1,4 milioane de euro. Mai ales ca doar 150 de clienti vor putea cumpara unul, primii 50 fiind deja “recrutati” dintre clientii regulari ai lui Bugatti.