Marca premium a lui GM doreste sa conteze mai mult pe piata europeana si este gata sa faca prima miscare in acest sens, pregatind un adversar pentru
BMW Serie 3 Touring,
Audi A4 Avant si viitorul
Mercedes C-Klasse T-Modell.
BLS Wagon va fi primul break din
istoria de 104 ani a constructorului american si va fi construit in
Suedia alaturi de sedan.
BLS este construit pe platforma tehnica a lui
Opel Vectra si
Saab 9-3 si este dotat astfel incat sa se ridice la inaltimea segmentului in care activeaza. Totodata, este si
cel mai cerut model Cadillac din Europa.
Yankeii cred acum ca versiunea
combi ar putea ajunge sa acapareze pana la
50% din vanzarile modelului, care a totalizat 1.300 de unitati din totalul de 3.000 comercializate anul trecut.
Masina va apare in showroom-uri spre finalul acestui an si va avea o
oferta de motorizari ce va include atat
diesel-ul de 1,9 litri si 150 CP, cat si propulsorul
V6 supraalimentat de 2,8 litri, capabil de
255 CP.
Motoarele vor fi cuplate fie cu cutii de viteze manuale cu cinci trepte, fie cu unele automate cu sase, tractiunea urmand a se face, normal, pe puntea fata.
„Credem ca se va vinde bine pe mahoritatea pietelor europene, unde consumatorii vor un grad ridicat de versatilitate si functionalitate in vehiculele lor de lux”, a declarat
managerul general al celor de la
Cadillac,
Jim Taylor.
Mai mult, la
salonul auto de la Geneva, insusi
Bob Lutz, vicepresedintele si guru celor de la GM, a aruncat manusa producatorilor germani declarand ca aceasta marca „trebuie sa redevina cea mai buna din lume”.
Ei bine, in aceasta privinta mai e ceva de munca, dar recentul lansat
Cadillac CTS diesel (propulsat de un
V6 de 2,9 litri si 250 CP dezvoltat impreuna cu
VM Motori) ne demonstreaqza ca cei de peste
Ocean au inceput sa inteleaga cam ce le trebuie pentru a gasi cheia succesului pe
Batranul Continent.