© 2024 Auto.ro
Marca de lux a grupului GM a dat in sfarsit la o parte valul de pe versiunea combi a lui CTS, o masina cu care americanii spera sa impulsioneze mai ales vanzarile din Europa.
Oferit spre vanzare incepand cu prima jumatate a lui 2009, Cadillac CTS Sport Wagon are un design atragator si ofera posibilitatea optarii pentru o motorizare diesel.
Contrar majoritatii situatiilor in care fabricantii auto sunt pusi sa realizeze un combi pornind de la un sedan, CTS Sport Wagon este mai scurt decat versiunea cu patru usi cu 7 mm; totusi, asta nu ar trebui sa-i ingrijoreze pe cei ahtiati dupa spatiul interior: ampatamentul a ramas acelasi – 2,88 m.
Marele avantaj al masinii din fotografia alaturata este insa portbagajul, care masoara 708 litri in mod normal (cu 323 de litri mai mult decat sedanul) si 1.642 de litri cu bancheta din spate rabatata. Ca si modelele premium europene, Cadillac ofera actionare electrica a usii portbagajului, care nu va va face viata neaparat mai usoara dar va fi de efect in parcarea mall-ului.
Intr-o prima faza, CTS Wagon va fi motorizat doar de motorul V6 pe benzina de 3,6 litri si 310 CP prezent si pe sedan, insa, la scurt timp dupa debutul de pe piata europeana, masina va satisface fanii diesel cu o “motorina” de 2,9 litri cu aceeasi configuratie a cilindrilor, apta de 250 CP si 550 Nm.
Dincolo de faptul ca va fi unul dintre cele mai puternice agregate din categoria sa, acest rezultat al colaborarii dintre GM si VM Motori va fi si destul de frugal, consumul mediu declarat fiind de 9 litri/100 km.
Ca un ultim amanunt important, CTS Sport Wagon va oferi, ca si limuzina, posibilitatea echiparii cu un sistem de tractiune integrala, raspunsul dat tuturor celor trei marci care conteaza in acest segment – Mercedes, BMW si Audi – urmand a fi din acel moment unul complet. Ramane de vazut si cat de corect...