rss

Cadillac renunta la XLS, dar nu si la urmasul lui STS/DTS

  1. 22/08/2008
  2. Tags: Cadillac, DTS, Sixteen, STS, XLS
 

Dupa mai multe luni in care a jucat un soi de “ba e aici, ba nu e aici” cu fabricile de zvonuri din presa internationala, se pare ca liderii lui Cadillac s-au decis in sfarsit sa renunte la viitoarea nava-amiral XLS, pe fondul stringentelor reguli americane cu privire la consumul de flota si a pretului titeiului.

Concurent intr-un segment unde actualmente activeaza doar Rolls Royce, Maybach si Bentley, XLS ar fi fost propulsat de un V12 si ar fi avut design inspirat de conceptul Sixteen.

Asadar, extravaganta s-ar fi simtit ca la ea acasa in gigantica limuzina si, mai important decat atat, ar fi relansat Cadillac in elita fabricantilor de modele superluxoase in care nu a mai fost de sapte decenii.

Sub capota, inginerii americani planuiau sa instaleze un V12 de dimensiuni apreciabile – 7,2 litri –, realizat din alipirea a doua V6 de 3,6 litri; puterea maxima care ar fi rezultat este estimata undeva la 600 CP, in timp ce cuplul ar fi ajuns pe la 730 Nm – suficient pentru a tine pasul cu principalii concurenti.

Din pacate nu a fost sa fie, asa ca vestile privind modelele de lux care vor veni de-acum incolo de la Cadillac se vor referi la inlocuitorul lui STS si DTS, ce va fi construit pe platforma Zeta. Cunoscut intern sub numele de DT7, sedanul este asteptat spre sfarsitul lui 2011, GM rezervandu-si suficient timp pentru a scapa de stocurile actualelor masini de lux.

Asteptati-va la preturi de nimic.

Vizualizari: 1435