rss

Cea mai inteligenta limuzina din clasa business – disponibila in Romania incepand cu luna aprilie, 2016

  1. 12/01/2016

Mercedes-Benz face un pas important catre viitor prin lansarea noii limuzine Clasa E. A zecea generatie de limuzine din clasa business aduce in prim plan repere cu adevarat surprinzatoare prin intermediul unui design de top, dar si a unui interior de ultima generatie. Mai mult, noua Clasa E marcheaza lansarea in premiera a numeroase inovatii tehnice. Printre diversele functii, acestea ofera un mod de condus confortabil si in siguranta la un alt nivel, alaturi de un sistem de asistenta pentru sofer. In plus, noua experienta este completata de sisteme de divertisment si control. In mod exemplar, un nou motor diesel cuplat cu design compact si o aerodinamica demna de doborat recorduri seteaza standardele pentru eficienta in acest segment, in timp ce suspensia pneumatica asigura un confort si o dinamica impresionante la rulare. Multiplele inovatii disponibile, inclusiv functia Active Lane change Assistant ce permite soferului orientarea catre banda aleasa intr-un mod surprinzator, pozitioneaza Clasa E ca fiind cea mai inteligenta limuzina din segmentul business.

„Clasa E reprezinta nucleul marcii Mercedes-Benz, iar de-a lungul anilor a redefinit in mod repetat standardele segmentului de business. In prezent, limuzina duce traditia mai departe alaturi de o multitudine de inovatii de top. Noua Clasa E face inca un pas important catre deplasarea complet autonoma. In plus, mareste eficienta, siguranta si confortul, reduce nivelul de stres si intensifica placerea de a conduce”, a declarat Prof. Dr. Thomas Weber, Membru al Comitetului Director Daimler AG, responsabil pentru Cercetare si Dezvoltare Mercedes-Benz Cars.

Alura impunatoare de coupé

Noua Clasa E este sofisticata, inspira incredere, eleganta si sportivitate. Comparativ cu predecesorul sau, noul Mercedes-Benz Clasa E vine cu dimensiuni exterioare mai generoase: ampatamentul a crescut cu 65 mm pana la 2.939 mm, iar lungimea a fost extinsa cu 43 mm pana la 4.923 mm. Designul automobilului aduce in prim plan cunoscutele proportii specifice limuzinelor Mercedes-Benz. Frumusetea designului masinii este completata de capota alungita, cu accente de coupé, care coboara spre spatele lat. Puternic alungita, caroseria autovehiculului este caracterizata de consolele scurte, un ampatament lung, roti mari si flancuri bine definite ce prezinta o interpretare proaspata, eleganta si dinamica a liniei. Toate acestea permit Clasei E sa evidentieze intr-un mod perfect filosofia Mercedes-Benz in materie de design: Sensual Purity.

Aspectul impresionant al partii frontale evidentiaza statutul la care aspira limuzinele din clasa business, oferind variatii diferite pentru fiecare linie de design si echipare. Modelul standard afiseaza grilajul de radiator clasic Mercedes cu steaua amplasata pe capota, la fel ca si linia EXCLUSIVE – intr-o varianta mai elaborata din punct de vedere design. Modelele AVANTGARDE si gama AMG pot fi identificate cu ajutorul grilajului radiatorului cu aspect sportiv, cu steaua Mercedes amplasata in centru. Fiecare dintre modelele de grilaje ofera Clasei E un aspect distinct si un grad unic de diversitate prin care se remarca versiunile.

La partea din spate, umerii lati pozitionati deasupra aripilor rotilor din spate ofera Clasei E un caracter puternic si inconfundabil. Stopurile monobloc pozitionate pe spate - afisand un design cu doua bare incadrate de caroseria autovehiculului - pozitioneaza Clasa E ca fiind noul membru al limuzinelor Mercedes-Benz. Optional, luminile suplimentare pot oferi o atractie asemanatoare cu stralucirea unui motor cu reactie. Acest ”efect stardust” este creat printr-o tehnologie inovatoare a reflectorului cu o structura configurata special pentru stopurile din spate si al carei debut are loc odata cu lansarea Noii Clase E

Design interior: un nou nivel

Interiorul noii Clase E incorporeaza sinteza de emotie si inteligenta, piloni ce sunt definiti de filosofia Mercedes-Benz in materie de design – forme distincte cu un flux senzual. Optiunile suplimentare includ doua ecrane de inalta  rezolutie, fiecare cu o diagonala de 12,3 inci – o premiera pentru acest segment. Sub sticla care le acopera, cele doua ecrane devin unul singur, alungit, care pare ca pluteste, conturand un element central prin care este accentuat designul interior cu orientare orizontala. Precum ansamblul instrumentelor de bord, acest ecran este compus dintr-un display mare cu fiecare dintre elementele virtuale disponibile in campul vizual al soferului si un display central pozitionat deasupra centrului consolei. Conducatorul auto are posibilitatea de a personaliza panoul de bord si de a alege dintre trei stiluri diferite: „Classic”, „Sport” si „Progressive”.

In premiera la un autovehicul de serie, in cazul noii Clase E intalnim butoanele de comanda cu tehnologie touch (”Touch Controls”), amplasate pe volan. Ca si ecranul unui smartphone, acestea raspund precis unor miscari de glisare orizontale sau verticale, permitand controlul asupra sistemului multimedia fara a lua mana de pe volan. Astfel, moto-ul ”mainile pe volan, atentia la drum” este respectat, iar atentia soferului nu este atrasa de la carosabil.

Comenzile suplimentare ale sistemului multimedia sunt oferite sub forma unui touchpad si a unui controller amplasate in consola centrala, care au posibilitatea de a recunoaste chiar si scrisul de mana, si a sistemului de control vocal LINGUATRONIC. De asemenea, sunt disponibile butoane cu acces direct pentru controlul diverselor functii precum sistemul de aer conditionat pentru activarea sau dezactivarea oportuna a sistemelor de asistenta a soferului.

Un design nou si inteligent cu vizualizari si animatii de inalta calitate, alaturi de o logica simplificata, sporeste aceasta noua experienta de operare. In acelasi timp, pasagerii se vor bucura de un interior atragator cu o arhitectura spatioasa, ce combina eleganta clasei de lux cu un caracter sportiv desavarsit.

Materiale pentru un design inteligent

Materiale de cea mai buna calitate definesc stilul interior. Includ lemn poros, slefuit in stilul celui folosit la yachting, cu linii de design care aduc o interpretare contemporana a lemnului cu textura metalului futurist. De asemenea, utilizarea materialelor autentice, de calitate, se continua prin acoperirea cu piele a panourilor centrale ale usilor si a bordurilor de la nivelul umerilor pentru liniile selectate. O alta caracteristica Mercedes-Benz este evidentiata de catre aspectul de inalta calitate si de modalitatea in care este semnalata in permanenta atentia la detalii si maiestria meticuloasa.

La fel de atent compus este si materialul / culoarea cu diverse nuante de maro, inclusiv combinatii de culori atractive precum maro nuca / macchiato sau maro castaniu / macchiato. Acestea permit personalizarea designului din interior.

O atmosfera luminata in 64 de culori

Iluminarea din interior se face exclusiv prin utilizarea tehnologiei LED, caracterizata prin durabilitate si economisirea energiei. Acelasi lucru este valabil si pentru iluminarea ambientala sporita inclusa in linia de echipare. Mai mult, avand la dispozitie 64 de culori, aceasta ofera o multitudine de posibilitati de personalizare. In plus, adauga accente de lumina echipamentelor optionale, ecranului central, spatiului de depozitare instalat pe consola centrala, manerelor de deschidere, buzunarelor din usa, spatiului destinat picioarelor din fata si spatelui autovehiculului, tetierelor si difuzoarelor (daca automobilul este echipat cu sistemul audio surround Burmester® high-end 3D - dotare optionala).

Aspectul scaunelor: design de prima clasa

La interiorul noii Clase E, scaunele reprezinta atractia principala. Cu forma lor ergonomica, acestea combina confortul distinct oferit de Mercedes-Benz la rulare pe distante mari cu un aspect rafinat si sportiv, ce dispune de un design unic in functie de linia de echipare aleasa. O noua caracteristica a acestui segment este pachetul Heat Comfort ce include functie de incalzire pentru cotiera centrala si cotierele din usi.

Bancheta din spate a noii limuzine Mercedes-Benz Clasa E dispune de optiunea unui spatar pliabil in trei segmente (40:20:40), ceea ce o face extrem de flexibila. Cotiera centrala include un compartiment de depozitare si doua suporturi de pahare. De asemenea, exista optiunea de a instala un suport de tableta pentru pasagerii din spate.

O noua generatie de motoare

 La momentul lansarii, noul Mercedes-Benz Clasa E va fi disponibil in  doua versiuni de motorizare: E 200, cu un motor
turbo pe benzina cu patru cilindri si E 220 d, propulsat de un motor diesel cu patru cilindri.

Dupa lansarea pe piata, si alte modele vor completa gama de motoare, inclusiv E 350 e echipat cu tehnologia hybrid. Versiunea PLUG-IN HYBRID impresioneaza prin dinamism si eficienta, oferind o automonie electrica de 30 km si sesiuni de condus fara emisii. Motorul sau turbo pe benzina cu patru cilindri functioneaza in tandem cu un motor electric furnizand o putere totala de 205 kW / 279 CP si un cuplu de 600 Nm. Datorita acestei configuratii, E 350 e atinge performantele unui autovehicul sportiv avand in acelasi timp si un consum mai mic decat al unui automobil din clasa compacta.

Totodata, noua Clasa E beneficiaza si de cea mai puternica varianta de motor diesel cu sase cilindri ce incorporeaza sistemul SCR si furnizeaza o putere totala de 190 kW / 258 CP si cu cuplu de 620 Nm.

Pe parcursul anului 2016, Mercedes-Benz va extinde gama cu un nou motor pe benzina cu sase cilindri ce ofera o putere de 245 kW / 333 CP si un cuplu maxim de 480 Nm.

Un motor diesel cu patru cilindri complet nou

Noul motor diesel cu patru cilindri marcheaza aparitia unei noi game de motoare Mercedes-Benz si inceputul unei noi dimensiuni in ceea ce priveste eficienta. Mai mult, noul motor este mai mic si mai compact decat versiunea precedenta datorita reducerii spatiului ocupat de cilindri (90 mm fata de 94 mm). Cu toate ca ocupa un spatiu mai mic decat modelul anterior, redus la aproximativ doi litri, noul motor diesel are o putere de 143 kW/195 cp, care in cazul E 220 d presupune un consum de doar 3,9 litri/100 km, ce echivaleaza cu emisii de CO2  de 102g/km – cifra atinsa pana acum doar de autoturismele foarte mici.

Pe langa aceasta, motorul cu patru cilindri are parte de multe imbunatatiri. Modelul standard dispune de o turbina cu geometrie variabila. Atat capul cilindrului, cat si blocul motor sunt facute din aluminiu. Tehnologia de finisare NANOSLIDE pentru cilindri dezvoltata de Mercedes-Benz reduce eficient frecarea dintre suprafata cilindrului si pistonul de otel.

Cutie de viteza automata in noua trepte

Toate modelele disponibile in momentul lansarii sunt echipate cu noua transmisie automata cu noua trepte 9G-TRONIC. Acest lucru faciliteaza schimbarea rapida si  insesizabila a vitezelor si permite turatii reduse ale motorului, fapt care are un efect benefic asupra cresterii eficientei si reducerii nivelelor de zgomot.

Suspensia – confort sportiv

Suspensia noii Clase E ofera agilitate, asigurand atat o placere sporita de condus pe drumuri cu serpentine, cat si cel mai ridicat nivel de confort din acest segment. Limuzina este dotata standard cu suspensie din otel. Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv :
• Suspensie confort
• Suspensie Avantgarde coborata cu 15 milimetri si caracteristica sportiva
• Suspensie sportiva cu sistem de amortizare adaptabil, coborata cu 15 milimetri, ce inlocuieste suspensia sport clasica


Suspensia pneumatica adaptiva AIR BODY CONTROL

Ca alternativa, noua Clasa E poate fi echipata cu suspensie pneumatica AIRMATIC – singurul autoturism din segment ce ofera aceasta optiune. Avantajele sistemului sunt: trei camere de diferite marimi montate la puntea spate si doua camere la puntea fata, care permit controlul pe trei niveluri a caracteristicii de amortizare. Astfel, pasagerii se bucura de o suspensie confortabila si de un sentiment de siguranta oferite de stabilitatea masinii pe masura ce viteza creste.

Mai mult, suspensia pneumatica adaptiva AIR BODY CONTROL foarte sensibila si cu viteza de reactie mare este prevazuta cu functia de autonivelare pentru calatorii excelente chiar si atunci cand masina este incarcata. Totodata, aceasta controleaza automat nivelul de inaltare a caroseriei in functie de viteza si reduce consumul de carburant pe autostrada, de exemplu, coborand caroseria la nivelul minim. Atunci cand conduci pe drumuri cu denivelari sau drumuri de acces, garda la sol poate fi marita la apasarea unui buton, folosind comutatorul de ajustare a inaltimii.

Suspensia pneumatica este completata de un sistem de amortizare electronic, care functioneaza in permanenta si adapteaza in mod automat nivelul de amortizare pentru fiecare roata, in functie de situatia de condus si conditiile de drum – cand se efectueaza manevre evazive sau se conduce pe drumuri denivelate, de exemplu.  Este astfel asigurata o excelenta filtrare a zgomotului si vibratiilor, precum si o tinuta de drum excelenta si o dinamica de condus remarcabila.

Mai mult, comutatorul DYNAMIC SELECT montat pe bord ofera soferului posibilitatea de a alege dintre patru moduri AIR BODY CONTROL: "Confort", "ECO", "Sport" si "Sport+". Optiunea suplimentara "Individual" permite soferilor sa configureze autovehiculul conform propriilor preferinte.


Vizualizari: 2047