© 2024 Auto.ro
Producatorul american, recent salvat – fie doar si temporar – de un imprumut de 17 miliarde de $ acordat de Casa Alba lui si lui Chrysler, mizeaza pe tehnologia moderna si eficienta noii masini in vederea atragerii unui public din ce in ce mai dezinteresat de ofertele industriei auto.
Desi pretul benzinei se apropie vertiginos de pragul celor 30 de $ per baril, General Motors impune ca principala calitate a lui Equinox consumul redus de combustibil – considerat cel mai bun din clasa. Doar 9,5 litri/100 km consuma in medie masina echipata cu motorul de baza (un patru cilindri de 2,4 litri, 182 CP si 236 Nm, dotat cu injectie directa si cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte), in timp ce top-modelul V6 de trei litri, 255 CP si 290 Nm, de asemenea dotat cu injectie directa, se multumeste cu 11,2 l/100 km.
Din punct de vedere al arhitecturii, Equinox ascunde o evolutie a platformei tehnice Theta (folosita si de Saturn Vue), ceea ce inseamna ca avem de-a face cu un SUV cu caroserie autoportanta si suspensii independente, foarte asemanator la nivel dimensional cu generatia precedenta.
Pe de alta parte, designul caroseriei este complet nou si mizeaza totul pe un mix de robustete si sportivitate, in timp ce estetica interiorului pune in lumina ambitia marcii americane de a tine pasul cu elita concurentei – chiar daca cei care au reusit sa vada pe viu masina s-au plans de calitatea destul de slaba a plasticelor de pe consola centrala.
Equinox va ajunge in showroom-uri in luna mai a anului viitor, existand probabilitatea ca GM sa ofere ulterior si o versiune cu propulsie duala benzina-electric, astfel incat CUV-ul sa se poata apropia de eficienta lui Ford Escape Hybrid.
Asta, evident, in caz ca vom mai putea vorbi de GM din luna mai incolo...