Chevrolet Volt: GM, back in business
- 11/01/2007
-
Tags:
Volt
GM face, la Salonul International de la Detroit, o declaratie puternic ecologica cu noul hibrid Chevy Volt.
Gigantul american a primit multe critici in trecut, cand a hotarat sa sisteze programul EV1 si a incetat sa le mai inchirieze tehnologia doritorilor.
Totusi, nu poti sa desconsideri opinia maselor. Tocmai de aceea GM s-a grabit sa le promita jurnalistilor ca nu va neglija acest segment. Volt este, deci, primul pas dintr-o serie intreaga, care vor duce la un produs de serie.
Propulsia este electrica, adica nimic impresionant pana acum, doar ca Volt – ca si Ford Airstream – este capabil sa-si produca propria electricitate.
In mod normal, masina este alimentata de baterii, care pot fi reincarcate folosindu-se reteaua casnica de electricitate, de 110 volti. O incarcare dureaza 6,5 ore, iar autonomia asigurata doar de baterii este de 40 mile, adica 64 km.
Daca se termina “juice”-ul, intra in functiune un motor turbo cu ardere interna, alimentat cu mixtura de E85-benzina, cu o capacitate de un litru (si cu trei cilindri), care, functionand la o turatie constanta, alimenteaza un generator, care la randu-i reincarca bateriile in mers... (pauza de respiro) etc.
Consumul in oras este de 1,5 l/100 km, dar raportat la un motor clasic, datorita arderii mai curate a alcoolului, se echivaleaza in 0,5 litri de benzina! Si toate acestea, in conditiile in care Volt este chiar sprinten: 0-100 km/h in 8,5 secunde, viteza maxima 193 km/h. Oare masina de serie va fi la fel de spectaculoasa?