© 2024 Auto.ro
La o prima vedere, “poezia” invatata de Chrysler pentru a fi recitata in fata tipilor de la Trezorerie nu difera cu mult de cea a lui GM, in sensul ca numarul trei din Detroit cere la randu-i o suma de bani suplimentara pentru iesirea din criza (e adevarat, de vreo 8 ori mai mica decat cea solicitata de “The General”).
Pe de alta parte, planul de viabilitate contine cateva date interesante cu privire la viitoarele modele...
Mai intai de toate insa, sa lamurim pentru ce are nevoie Chrysler de inca 2 miliarde de $: potrivit liderilor sai, acesti bani – care ar ridica totalul imprumtat la 9 miliarde de $ – urmeaza a preintampina o anticipata (si drastica) cadere a volumului pietei auto in 2009, estimat de compania americana la 10,1 milioane de unitati.
Pana aici, nimic spectaculos. In ceea ce priveste planul de viabilitate, povestea este insa un pic alta: Chrysler motiveaza (si “garanteaza”) imprumuturile aprobate la finalul lui 2008 printr-o alianta strategica cu FIAT – ce-i va permite accesul la o serie de vehicule mici si eficiente –, o noua retea de distributie pe pietele emergente si o serie de modele noi cu nume grele in industria auto, precum Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger sau Chrysler 300C.
La acestea se adauga o generatie mai ecologica a marelui Dodge Durango si o versiune hibrida a camionetei Dodge Ram, precum si un mult asteptat 100% electric.
In planul costurilor, concernul din Detroit urmareste o reducere a celor fixe cu 700 de milioane de $, dar si concedierea a 3.000 de muncitori, stoparea fabricatiei a cel putin trei modele, diminuarea productiei cu peste 100.000 de masini si vanzarea unor active in valoare de 300 milioane de $.
Ce decizie vor lua federalii dupa depozitia lui Chrysler, vom vedea in zilele urmatoare. Cert este faptul ca ei le-au cerut atat lui Chrysler, cat si lui GM sa includa in planul de viabilitate si o alternativa de intrare in faliment, “in caz ca”. O fi semn?