rss

Chrysler dezvaluie strategiile de viitor – partea a doua

  1. 18/04/2008
  2. Tags: Frank klegon
Revenim cu informatii despre strategia de produs viitoare a numarului trei american, care va suferi schimbari majore in urmatorii ani astfel incat Chrysler sa poata fi capabil sa concureze la nivel global.

Noua directie, expusa de vicepresedintele pe probleme de dezvoltare Frank Klegon, a scos la lumina, totodata, o companie care se chinuie sa se adapteze la o piata mondiala in continua schimbare, dar care are un potential real de a-si schimba destinul.

Prioritate pe lista schimbarilor are o noua platforma tehnica dedicata viitoarelor modele de clasa medie, cele care vor avea dificila misiune de a sterge cu buretele extrem de proasta impresie lasata de Sebring – un model tavalit deopotriva de analisti si consumatori cu test-drive-uri compromitatoare, respectiv vanzari mult sub asteptari.

Din pacate insa, Sebring mai are cativa ani pana la incheierea ciclului de viata si ii va fi greu chiar si in conditiile in care americanii planuiesc deja un facelift major; pe de alta parte, se pare ca liderii lui Chrysler sunt gata sa se asocieze cu anumite companii din China pentru ca viitoarele modele de clasa medie sa corespunda cat mai bine cerintelor uneia dintre cele mai importante piete auto din lume (si evident, pentru a cauta o cale de reducere a costurilor).

"Ideea este sa punem la punct o platforma tehnica globala care poate deservi pietei globale si care ar putea fi fabricata in mai multe parti ale lumii”, a explicat Klegon. Asadar, asteptati-va la o mare de modele de clasa medie de toate formele si marimile, concernul din Detroit nedorind sa lase nici un sector neacoperit – fie el al clientilor de hatch-uri, sedan-uri sau crossovere – intr-unul dintre cele mai dinamice segmente din lume.

O atentie deosebita va fi acordata insa si modelelor de clasa mica, Chrysler anuntand recent incheierea unei intelegeri cu Nissan in urma careia va produce o versiune redesenata a hatch-ului Versa. In plus, americanii au pus la punct un parteneriat mai vechi cu chinezii de la Chery, ce ii va ajuta sa duca la bun sfarsit realizarea unui alt model de talie mica (se pare, o versiune de serie a simpaticului concept Dodge Hornet), dar si un pact incheiat cu Volkswagen pentru dezvoltarea MPV-ului Routan.

In sfarsit, yankeii ar putea ajunge si la o intelegere cu cei de la FIAT, care au de gand sa fabrice modele Alfa Romeo in Statele Unite si sa il aduca pe cea mai mare piata a lumii pe 500 – practic unica metoda prin care italienii ar putea sa fie prezenti in SUA fara a pierde bani de pe urma devalorizarii dolarului.

Al treilea si cel din urma punct vital al noii strategii Chrysler tine de reducerea drastica a numarului de SUV-uri, un segment aflat in declin in Statele Unite din cauza pretului la petrol si a taxelor privind poluarea. In aceste momente, cele trei marci ale grupului din Detroit – Dodge, Jeep si Chrysler – comercializeaza nu mai putin de 11 tot-teren-uri, un numar care, potrivit presedintelui Jim Press, va fi redus la jumatate.
Vizualizari: 889