Compania americana a raportat pierderi totale de 1,3 miliarde USD pe 2006, fiind in continuare oaia neagra a familiei DaimlerChrysler.
Analistii sustin ca aceasta situatie se datoreaza
strategiei prost alese.
64% din vanzarile totale erau date de
pickup-uri,
SUV-uri si
monovolume, ce-i drept profitabile, dar pe care piata principala,
Statele Unite, nu le mai vrea.
Vanzarile proaste s-au reflectat si in
inventarul companiei, care, la sfarsitul anului trecut, totaliza un numar de
539.000 de masini aflate pe stoc.
Aceste costuri, tot din 2000 pana in prezent, au crescut cu
56%, ceea ce inseamna ca s-a ajuns exact de unde s-a plecat.
Momentan
compania plateste 2,3 miliarde de dolari anual pentru asigurari si, normal, li se pare cam mult. Au inceput, deci, negocierile cu sindicatele pentru a reduce aceasta
factura usturatoare.
Metoda pe care au ales-o se bazeaza pe un precedent. Avand in vedere ca, anul trecut,
concurentii Ford si GM, aflati si ei intr-o situatie delicata, au reusit sa convinga sindicatul sa accepte
asigurari mai ieftine,
Chrysler, la randu-i, vrea sa umble pe aceeasi carare.
Din pacate reprezentantii muncitorilor sunt de parere ca
numarul trei din Motor City nu este intr-o situatie atat de rea si nu prea se lasa induplecati. Oficialii Chrysler considera chiar subcontractarea unor
fabricanti asiatici daca nu ajung la o intelegere cu
UAW (
United Auto Workers Union). Meciul continua…