Circuit de NASCAR in hala
- 22/04/2007
-
Tags:
Haas racing, Test
Un test cu dinamometrul iti poate spune multe referitor la viteza masinii, dar chiar si dupa zeci de teste tot nu poti spune ca ai aflat tot despre potentialul dinamic al acesteia.
Cu tunelul de vant e aceeasi poveste, pentru ca nici macar un uragan ce biciuie extremitatile masinii cu 320 km/h nu poate reflecta conditiile din lumea reala.
Si, cum in lumea curselor precizia masuratorilor e vitala, cei de la Haas Racing s-au gandit ca o combinatie intre cele doua ar fi perfecta.
Echipa lui Gene Haas a conlucrat cu Jacobs Engineering pentru a dezvolta un aparat de testare mixt ce foloseste o banda rulanta din otel – pe care bolizii Haas pot atinge o viteza maxima de 290 km/h – si un aparat de vant, ce poate arunca aproape 81.000 de metri-cubi de aer catre masina in fiecare minut.
In tot acest timp, inginerii realizeaza diferite masuratori la fiecare roata a masinii, astfel incat sa determine viteza si comportamentul ei in fata fortelor naturii.
Unitatea de testare se va deschide mai tarziu in acest an, echipa Haas urmarind sa faca si ceva bani de pe urma ei: de-a lungul sezonului, ea poate fi inchiriata oricui are bani, chiar si concurentei.