rss

Citroen C4 Sedan pentru America de Sud

  1. 21/04/2007
  2. Tags: Citroen C4 Sedan
Pietele emergente au un anume tipar cand vine vorba de modele de clasa mica si compacta: marea majoritate a consumatorilor isi doresc un portbagaj cat mai mare, dar nu care cumva masina sa fie break.

Cererea se rezolva rapid cu un portbagaj plasat in afara habitaclului, masina devenind una in trei volume. Si cum toti producatorii fac bani grei din asta, Citroen s-a gandit sa se alature „gastii”.

Acesta este Citroen C4 Sedan, o masina construita pe succesul unei serii de modele vanduta in 530.000 de unitati din 2004 incoace, ce va fi destinata si catorva tari din America Latina (modelul se fabrica si vinde deja in China sub numele de Triomphe).

La 4,77 m lungime, masina este cu fix jumatate de metru mai lunga decat versiunea in 5 usi, dar cei 50 de cm in plus nu au fost consumati doar pentru satisfacerea nevoilor de transport marfa, ci si pentru cele specifice confortului pasagerilor: ampatamentul a crescut si el cu 11 cm, ajungand la 2,71 m.

Indiscutabila insa, vedeta suitei de schimbari ramane cresterea volumului portbagajului, care primeste cu 193 litri mai multe bagaje ca C4 in cinci usi (513 in loc de 320 de litri).

In rest, C4 Sedan va fi aceeasi masina pe care o stiti deja de aproape doi ani si jumatate, atat in ceea ce priveste structura tehnica, cat si nivelul dotarilor de confort si siguranta.

Mai mentionam ca, in functie de tara si neivel de echipare, masina va pune la dispozitie o gama de patru motoare: doua pe benzina (un 1,6 litri de 110 CP si un doi litri de 143 CP – ultimul disponbil in varianta FlexiFuel in Brazilia) si doua diesel (cunoscutele 1,6 litri DPFS si 2.0 HDI, ambele cu 110 CP).

Pe continentul sud-american, C4 Sedan va fi construit la uzina Palomar de langa Buenos Aires, urmand sa fie lansat in Argentina in iulie.

Citroen spera sa isi intareasca astfel pozitia pe aceasta piata, unde francezii au cunoscut o crestere de 30% in 2006 comparativ cu 2005, cele 15.000 de masini vandute aducandu-le o cota de piata de 3,6%.
Vizualizari: 1339