Pietele emergente au un anume tipar cand vine vorba de
modele de clasa mica si compacta: marea majoritate a consumatorilor isi doresc un
portbagaj cat mai mare, dar nu care cumva masina sa fie
break.
Cererea se rezolva rapid cu un
portbagaj plasat in afara habitaclului, masina devenind una in
trei volume. Si cum toti producatorii fac bani grei din asta,
Citroen s-a gandit sa se alature „gastii”.
Acesta este
Citroen C4 Sedan, o masina construita pe succesul unei serii de modele vanduta in
530.000 de unitati din
2004 incoace, ce va fi destinata si catorva tari din
America Latina (modelul se fabrica si vinde deja in
China sub numele de
Triomphe).
La
4,77 m lungime, masina este cu fix
jumatate de metru mai lunga decat versiunea in 5 usi, dar cei
50 de cm in plus nu au fost consumati doar pentru satisfacerea nevoilor de transport marfa, ci si pentru cele specifice confortului pasagerilor:
ampatamentul a crescut si el cu 11 cm, ajungand la
2,71 m.
Indiscutabila insa, vedeta suitei de schimbari ramane cresterea
volumului portbagajului, care primeste cu 193 litri mai multe bagaje ca C4 in cinci usi (
513 in loc de 320 de litri).
In rest,
C4 Sedan va fi aceeasi masina pe care o stiti deja de aproape doi ani si jumatate, atat in ceea ce priveste
structura tehnica, cat si
nivelul dotarilor de confort si siguranta.
Mai mentionam ca, in functie de tara si neivel de echipare, masina va pune la dispozitie o
gama de patru motoare: doua pe benzina (un
1,6 litri de 110 CP si un
doi litri de 143 CP – ultimul disponbil in varianta
FlexiFuel in
Brazilia) si doua diesel (cunoscutele
1,6 litri DPFS si
2.0 HDI, ambele cu 110 CP).
Pe
continentul sud-american, C4 Sedan va fi construit la uzina
Palomar de langa
Buenos Aires, urmand sa fie lansat in
Argentina in iulie.
Citroen spera sa isi intareasca astfel pozitia pe aceasta piata, unde
francezii au cunoscut o
crestere de 30% in 2006 comparativ cu
2005, cele
15.000 de masini vandute aducandu-le o
cota de piata de 3,6%.