rss

Cod rosu pentru industria auto

  1. 21/01/2009
  2. Tags: BMW , BMW, Chrysler, Fiat, Toyota

Criza economica reconfigureaza industria auto, grav afectata de scaderea cererii. Pentru a supravietui, gigantii auto formeaza aliante strategice sau cer ajutor de la stat.

Fiat si Chrysler vor trece criza impreuna

Grupul italian Fiat a preluat o participatie de 35% in cadrul Chrysler, formand o alianta strategica menita sa asigure viitorul constructorului american, in timp ce Franta a cerut industriei auto sa mentina tintele de productie in schimbul unor ajutoare guvernamentale, relateaza Reuters.

Chrysler a anuntat astazi ca afacerea, ce nu implica investitii in numerar, este o componenta cheie a planurilor de asigurare a viitorului companiei si ca ii va oferi acces la tehnologia Fiat, ce permite fabricarea unor autoturisme cu un consum mai redus de carburant.

Acordul dintre Fiat si Chrysler ii va oferi fabricantului italian marimea necesara pentru a supravietui, in timp ce gama de autoturisme Chrysler se va putea extinde pentru a include modele mai mici, mai putin poluante.

Chrysler a primit din partea guvernului american un imprumut de 4 miliarde dolari pentru a evita falimentul, iar directorul executiv a anuntat saptamana trecuta ca grupul va mai beneficia de alte 3 miliarde dolari.

Insa, ca si General Motors, ce a primit bani de la guvern, Chrysler a trebuit sa reduca masiv costurile si sa prezinte planuri viabile de dezvoltare.

Francezii vor sa ajute sectorul auto cu 5-6 miliarde euro

In Europa, premierul francez Francois Fillon a spus ca sectorul are nevoie urgenta de fonduri si ca Franta ia in considerare un pachet de ajutor de 5-6 miliarde euro, in contextul in care guvernele se straduiesc sa dea un raspuns coordonat la cea mai grava criza din sectorul auto din ultimele decenii.

"Cred ca toate guvernele europene impartasesc aceasta parere si nu vom mai astepta. Este un caz de urgenta. Trebuie sa dam un raspuns rapid la nevoia de finantare a sectorului auto", a spus Fillon.

Printre masurile ce urmeaza sa fie anuntate in urmatoarele zile, Fillon a spus ca producatorii auto francezi si-ar putea lua angajamentul de a mentine cotele de productie si acordurile cu furnizorii, in schimbul ajutorului guvernamental.

Ministrul francez al industriei, Luc Chatel, a spus ieri ca Franta ar putea prelua participatii in cadrul fabricantilor de autoturisme, in schimbul ajutorului financiar acordat industriei auto.

"Nevoile fabricantilor de autoturisme nu tin neaparat de majorarea capitalului, insa, in schimbul ajutorului financiar, preluarea unei participatii in cadrul companiilor poate fi, uneori, o afacere corecta", a declarat Chatel pentru cotidianul Le Figaro.

Producatorii germani vor si ei ajutor de stat

Producatorii auto din Germania au luat, de asemenea, masuri pentru consolidarea rezervelor de capital, desi cancelarul german Angela Merkel a criticat subventiile acordate de Statele Unite sectorului auto si a avertizat ca ajutoarele de stat pun in pericol concurenta si nu ofera solutii pe termen lung la criza.

Directorul executiv Peugeot, Christian Streiff, a avertizat ieri ca anul 2009 va fi unul "teribil", in timp ce directorul executiv Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a prevazut marti ca situatia de criza din sectorul auto va fi una de lunga durata.

In Germania, un purtator de cuvant al Daimler, ce detine 20% din Chrysler, a declarat ca grupul german isi continua eforturile de a vinde participatia si a salutat orice initiativa ce serveste la stabilizarea situatiei constructorului american.

Constructorul auto german BMW a anuntat astazi ca va trimite 26.000 de angajati in somaj partial. Masura, ce are ca scop reducerea costurilor in cadrul unui context economic nefavorabil, va afecta patru fabrici din Germania si ar trebui sa dureze pana la sfarsitul lunii martie, arata un comunicat al producatorului auto.

Toyota are director nou

In Japonia, Toyota Motor Corp a prevazut pentru acest an prima pierdere operationala din istorie si l-a numit pe nepotul fondatorului in functia de director executiv al companiei.

Gigantul auto nipon a anuntat marti o scadere cu 4% a vanzarilor din 2008, la 8,97 milioane de automobile, din cauza incetinirii cresterii economice mondiale, ce a afectat puternic cererea.

Vanzarile pe piata locala au scazut cu 5%, la 2,15 milioane unitati, iar cele din strainatate au coborat cu 4%, la 6,82 milioane automobile, a anuntat cel mai mare constructor auto japonez intr-un comunicat.

De asemenea, Mazda Motor Corp . a anuntat ieri ca va scadea salariile directorilor filialelor din Japonia, pentru a reduce costurile, in contextul in care cererea pe piata de profil a fost sever afectata de criza financiara.

Sursa: Bloombiz 

 

Vizualizari: 813