© 2024 Auto.ro
Liderii Sindicatului Automobile Dacia au fost informati, de catre administratie, ca trebuie sa majoreze cadenta de la 1.085 de masini la 1.200 pe zi. Masura vine ca urmare blocarii pietei din Germania, dupa introducerea unui program de innoire a pietei auto.
Sindicalistii au mai aflat ca se va lucra si in trei zile de sambata,
respectiv pe 28 februarie, 14 si 21martie, pentru ca se estimeaza ca Germania va comanda 30.000 de autoturisme in urmatoarele doua luni, cu 5.000 de unitati mai mult decat pe tot parcursul anului 2008.
Piata din Germania s-a deblocat ca urmare a demararii programului de reinnoire a parcului de masini, program in cadrul caruia guvernul german ofera o prima de casare de 2.500 de euro.
Viceliderul
SAD, Ion Iordache, a spus ca principalul obiectiv in 2009 este
pastrarea a cat mai multor locuri de munca, mai ales ca piata auto
interna inregistreaza o scadere puternica. "Ne bucuram foarte mult ca avem de lucru, dar suntem in continuare ingrijorati de ce se va intampla dupa ce se termina aceste comenzi din Germania.
Momentan, piata auto interna este moarta, ceea ce nu are cum sa ne convina. Este foarte important de spus ca, anul acesta, SAD nu a putut negocia pentru contractul colectiv de munca. Am gasit o solutie de trecere peste aceasta perioada de criza, solutie care se numeste act aditional. Nu putem spune ca suntem multumiti sau nemultumiti de compensatiile banesti primite, dar speram ca in octombrie, atunci cand vom negocia din nou, sa fie mult mai bine pentru toti angajatii. Oricum este important ca avem de lucru, iar principalul nostru obiectiv in 2009 este pastrarea a cat mai multor locuri de munca" a declarat Ion Iordache.
Sursa: Bloombiz