rss

CE: Masinile noi au un consum mai mare decat cel declarat

  1. 12/02/2013
  2. Tags: Consum, masini noi, UE

Masinile noi sunt mai poluante si mai putin eficiente decat declara producatorii auto, potrivit unui studiu efectuat de Comisia Europeana. Din cauza flexibilitatii testelor de consum actuale, consumatorii platesc cu pana la 135 euro mai mult pe an pentru combustibil.

Constructorii de automobile europeni exagereaza economia consumului de carburant a vehiculelor noi, pe fondul flexibilitatii testelor de consum. Studiul a fost realizat de Comisia Europeana, care a concluzionat ca simularile folosite in testarea masinilor noi nu au reflectat niciodata perfect emisiile reale ale masinilor.

Tehnicile din test, cum ar fi utilizarea pneurilor cu tractiune mai mare sau condusul pe suprafete de drum nerealist de line, ar putea fi "vinovate" de circa o treime din media scaderii emisiilor de CO2 in Uniunea Europeana intre 2002 si 2010, conform raportului.

„Sincer, oamenii ar trebui sa fie ce-a dreptul indignati. Practic asta e un furt din buzunarul consumatorilor. Intreaga industrie se invarte in jurul acestei proceduri”, a afirmat o sursa din Comisia Europeana pentru Reuters, fara a-si declara identitatea.

Emisiile de CO2 au coborat de la 167,2 g/km in 2002 la 140,4 g/km in 2010, reprezentand o reducere medie a emisiilor masinilor noi de 26,8 g/km. Studiul atribuie 9,1 g/km, sau circa o treime, felului cum se desfasoara testul de consum, decat pe evolutia tehnologiilor.

In timp ce dezbaterile continua la Brussels pe marginea tintei de reducere a emisiilor din UE la 95 g/km pana in 2020, aceste teste vor fi exploatate in continuare la scara larga. Pe langa aceasta tinta, Comisia Europeana intentioneaza sa revizuiasca legea pentru testarea consumului. Global, Natiunile Unite lucreaza la un nou standard.

Comisarii europeni spun ca noile teste ce vor fi gata in 2016 si ar trebui sa fie mai putin flexibile. Din cauza flexibilitatilor actuale, clientii platesc cu pana la 135 euro mai mult pe an pentru combustibil, luand ca baza preturile de astazi ale carburantilor si 14.000 km parcursi pe an pentru o masina cumparata in 2010, potrivit unui studiu al Organizatieo pentru Consumatori a Uniunii Europene.

Vizualizari: 3213