rss

Competitia „Cel mai 4x4” din Romania, a XVI-a editie

  1. 15/06/2016
  2. Tags: 4x4

Noul Suzuki Vitara S, lansat anul trecut la nivel international , dar intrat din 2016 in portofoliul de modele al importatorului Suzuki din tara noastra  a castigat titlul „Cel mai 4x4 SUV” din Romania si s-a impus in fata unei concurente formate din: Dacia Duster, Renault Kadjar, Mitsubishi Outlander, Honda CRV, Kia Sportage.

Datorita acestui premiu, Suzuki castiga pentru prima oara titlul ”Cel mai 4x4 SUV”. Juriul a apreciat echilibrul intre performantele rutiere (atat on cat si off-road) subliniate si de calitatile unuia dintre cele mai bune motoare de 1.4l turbo din lume, confortul, raportul excelent dintre pret, echipare si calitate perceputa. 

Beneficiar al unei echipari de exceptie atat in privinta confortului cat si al sistemelor de asistare on si off-road, Mercedes Benz GLC a impresionat toti membri juriului atat in probele pe sosea cat si in off-road, fiind desemnat „Cel mai 4x4 SUV Premium” din Romania. Modelul german a devansat noul Range Rover Evoque, un alt model premiat in istoria competitiei.

Clasa off-road a fost dominata de Jeep Grand Cherokee, care in echiparea Overland a fost ales „Cel mai 4x4 Off-Road”. Chiar daca la prima vedere un astfel de model nu pare construit pentru off-road si probabil ca majoritatea proprietarilor nu il achizitioneaza cu gandul de a face off-road cu el, supus exigentelor probe ale concursului „Cel mai 4 x 4” Jeep Grand Cherokee s-a dovedit a fi beneficiarul unei combinatii foarte interesante intre un confort imbatabil - chiar si pe teren accidentat -  calitati de off-orader veritabil prin posibilitatea majorarii garzii la sol si polivalenta sistemul inteligent de tractiune intergrala complet asistata. Astfel, in conditiile unui traseu udat din abundenta de ploaie, noroiul aplificand dificultatea probelor, juriul a putut aprecia in cazul sau usurinta remarcabila in depasirea obstacolelor si confortul general.
Jeep Grand Cherokee s-a impus chiar si in fata lui Jeep Wrangler, Jeep Renegade sau a pick-urilor Nissan Navara sau Isuzu D-Max, care nu s-au dovedit la fel confortabile in probele rutiere si la nivel de confort. Jeep a implinit recent – 5 iunie- 75 de ani de la iesirea de pe linia de fabricatie a primului Willys, automobilul care a devenit primul SUV din lume.

„Cel mai 4x4 pick-up” din Romania, este, in 2016, Nissan Navara NP300, care a devansat anul acesta castigatorul de acum doi ani, Isuzu D-MAX. Noul Navarra a impresionat juriul prin tinuta de drum superioara, comportamentul in off-road si calitatea materialelor,  toate la un nivel extrem de ridicat pentru un vehicul utilitar.

Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele prezente au intrat in vanzare in Romania in primul semestru al anului 2016. Toate modelele din concurs au avut echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita, nefiind permise imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, inlcusiv in privinta pneurilor, masinile au fost echipate standard.

Probele de asfalt s-au desfasurat pe drumul DN 73A, pe tronsonul dintre Mausoleul Mateias si combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe doua trasee de munte amenajate in jurul comunei Leresti – primul pentru sectiunile ”Cel mai 4x4 SUV” si ”Cel mai 4x4 SUV Premium”, iar al doilea, cu un grad de dificultate mai ridicat, pentru ”Cel mai 4x4 off-road” si ”Cel mai 4x4 pick-up”.

Acordarea celor 4 distinctii s-a facut in urma testelor efectuate pe 11 si 12 iunie de catre membrii juriului cu automobilele nominalizate in competitie. Acestia provin de la medii elocvente - revistele, AUTOpro, CAESAR,  4x4 Crossover Lifestyle magazin, Motor Clasic Magazin, revista Capital, platformele Auto.ro si website-ul motorstory.ro

Competitia „Cel mai 4x4” din Romania a ajuns la a XVI-a editie. Titlurile acordate in aceasta competitie sunt Marci Inregistrate la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, aceasta fiind singura competitie nationala de traditie rezervata domeniului 4x4 care isi propune sa ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul si pick-up-ul anului”.


In cele 15 editii precedente, producatorii asiatici au inregistrat 20 de  victorii, cei europeni 16 victorii, iar americanii doua. Constructorul cu cele mai multe victorii la activ este Mitsubishi (9 victorii), urmat de Land Rover cu sapte victorii.
Anul acesta a fost pentru prima data cand un model Mercedes-Benz se impune la categoria SUV Premium, prin noul GLC. De asemenea este tot pentru prima data cand Nissan Navara castiga la clasa Pick-up, categoria dominata pana acum de Ford Ranger (2008, 2009 si 2013).

Ca si concluzie a editiei 2016 a concursului „Cel mai  4 x 4” juriul a considerat ca diferentele dintre modele main-stream sau premium sunt din ce in ce mai mici in privinta calitatii materialelor, a finisarii sau a echiparii pentru confort. In plus, chiar si in teren accidentat majoritatea sistemelor de tractiune prezente in concurs s-au comportat excelent, diferenta fiind data de garda la sol sau tipul anvelopelor de strada, care in conditii de ploaie, au pus probleme de aderenta pe noroi.




Vizualizari: 2119