rss

Competitia - Cel mai 4x4 din Romania - a XIII-a editie

  1. 12/06/2013
  2. Tags: SUV

Competitia isi propune sa desemneze automobilele cu cele mai bune rezultate atat in rulaj on-road cat si off-road. Interesant de mentionat ca toate automobilele participante au echipare de fabrica, fiind absolut identice cu acelea pe care le gasiti in showroom-uri.

La start s-au grupat automobile pe 4 categorii si anume: SUV, SUV premium, Off-road si Pick-up.
Probele on-road s-au desfasurat pe drumul DN 73A, pe tronsonul dintre Mausoleul Mateias si combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe doua trasee de munte amenajate in jurul comunei Leresti.

Mitsubishi Outlander a castigat titlul „Cel mai 4x4 SUV” din Romania si s-a impus in fata unei concurente formate din: Dacia Duster, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento si Nissan X-Trail. Membrii juriului au apreciat mixul foarte bun intre calitatile rutiere ale SUV-ului japonez si abilitatile sale in teren accidentat, dovedite in a doua zi a competitiei pe traseul amenajat in perimetrul comunei Leresti.

Cu o calitate de fabricatie extrem de buna, un comportament dinamic de top si polivalenta in exploatare, Audi Q3 a fost desemnat „Cel mai 4x4 SUV Premium” din Romania. Cel mai mic membru al familiei Q de la Audi a depasit in clasamentul categoriei pe Audi Q5 si pe Land Rover Freelander 2.

Clasa off-road a fost dominata de noua generatie Range Rover, care a fost ales „Cel mai 4x4 off-road” din tara noastra. Modelul britanic a convins membrii juriului prin calitatile sale extraordinare, atat pe asfalt, cat mai ales in off-road, acolo unde combina confortul oferit pasagerilor cu o usurinta remarcabila de trece peste absolut orice fel de obstacole. La editia din acest an noul Range Rover s-a impus categoric in fata lui Volkswagen Touareg si Suzuki Jimny.

„Cel mai 4x4 pick-up” din Romania, este noul Ford Ranger, ce a devansat alte trei modele cu experienta in acest segment si anume Isuzu D-MAX,  Mitsubishi L200 si Nissan Navara. Ford Ranger a impresionat juriul prin calitatile sale in teren accidentat, tinuta de drum extrem de sigura, dar si pentru consumul bun de carburant. Interesant de precizat ca sistemul de asistenta la coborare lucra foarte bine, in ciuda transmisiei manuale cu care era inzestrat modelul.

Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele au intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2013. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita. Nu au fost permise nici un fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului.

Vizualizari: 11822