© 2024 Auto.ro
Cu ceva timp in urma, europenii erau indragostiti de masinile cu motoare diesel insa in prezent balanta a inceput sa se incline din nou in favoarea masinilor cu unitati pe benzina sub capota. La aceasa schimbare a contribuit fara indoiala si Dieselgate, cel mai mare scandal din istoria auto moderna.
Statisticile arata ca in prima jumatate a anului, autoturismele noi cu motoare diesel inmatriculate in UE au avut o cota de piata de 36.3%. De cealalta parte avem masinile noi cu propulsoare pe benzina (57%) si pe cele cu propulsie alternativa (6.9%).
In ceea ce priveste masinile strict electrice, europenii au inceput sa prinda gustul acestora in contextul in care numarul de autoturisme cu zero emisii inmatriculate in UE a crescut de la 46.838 de unitati cate erau in 2017 la 65.713 exemplare in 2018. Cu alte cuvinte, din 60 de autoturisme noi inmatriculate in UE de la inceputul anului si pana acum, unul are propulsie cu incarcare electrica.
La noi in tara, in primele sase luni ale anului au fost inmatriculate 43.6% masini noi cu motoare diesel si 52.5% automobile cu propulsoare pe benzina. Restul de 3.9% il reprezinta inmatricularile masinilor cu propulsie alternativa, inclusiv electrica.
Sursa: ACEA si ACAROM