© 2024 Auto.ro
In perioada 1 ianuarie 2017-30 iunie 2017 au fost verificate in trafic nu mai putin de 35.468 de vehicule la nivel national. Rezultatele arata ca majoritatea masinilor care circula zi de zi pe drumurile din Romania nu corespund nici pe departe din punct de vedere tehnic.
Concret, circa 5% dintre vehiculele verificate prezentau pericol iminent de accidente, defectiunile majore fiind depistate la sistemele de franre si directie, la punti si mai ales la fuzete. Mai mult decat atat, la 48% s-a depistat cel putin o neconformitate tehnica iar 37,21% au fost respinse din punct de vedere al sigurantei rutiere.
In cazul acestora din urma, inspectorii RAR au semnalat proasta functionare a instalatiei electrice de iluminare si semnalizare, defectiuni ale sistemului de franare, starea necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau pneuri, jocuri anormale in mecanismul de directie sau in articulatiile puntilor fata si spate.
Din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor si remorcilor oprite, mai bine de jumatate (55,31%) au prezentat diferite probleme tehnice sau legate de documente. In 3,18% din cazuri, autoritatile au gasit dovezi de efectuare a ITP expirate sau chiar false.
Ca si cum nu era de ajuns, masinile romanilor au o problema si cu emisiile, 9,63% dintre autovehiculele verificate fiind descoperite ca polueaza mai mult decat ar trebui.
In ciuda acestor concluzii deloc linistitoare, Directorul general al Registrului Auto Roman, George-Adrian Dinca, sustine ca acestea nu reflecta starea generala a parcului auto din Romania, avand in vedere ca inspectorii RAR au oprit si verificat doar masinile susceptibile de o defectiune.