© 2024 Auto.ro
Timpii inregistrati de supercar-urile aruncate in lupta cu virajele “Iadului Verde” de la Nurburgring incep sa devina un soi de unitati standardizate pentru masurarea performantelor dinamice, ceea ce nu este tocmai un lucru rau daca stam sa ne gandim ca soselele lumii nu sunt tocmai o adunatura de linii drepte.
Mai mult sau mai putin oficial, neinduratorul circuit face diferenta intre eroi si neica-nimeni, cu Corvette ZR1 avansand recent (si serios) in ierarhia primilor.
Prima oara cand a facut cunostinta cu asfaltul de pe Nurburgring, cel mai rapid Corvette a oprit acele cronometrului la 7 minute si 26 de secunde – un timp nu tocmai rau daca stam sa ne gandim ca, spre exemplu, Porsche 911 GT2 a scos un 7:32.
Totusi, americanii nu au fost multumiti de prestatia pilotului de uzina, asa ca l-au instalat la volan pe Jan Magnussen, omul care le-a adus trei titluri la Le Mans.
Diferenta s-a vazut imediat: danezul a scos un timp cu aproape patru secunde mai bun, trimitandu-l pe ZR1 pe locul doi in ierarhia all-time rezervata modelelor de serie cu un timp de 7 minute, 22 de secunde si 4 zecimi.
Doar 0,3 secunde au despartit produsul GM de timpul liderului Dodge Viper ACR, care insa este o masina special construita pentru a rula pe circuite.
Oricum, important este faptul ca ZR1 a transat o prima victorie in lupta de la distanta cu Nissan GT-R (acesta are un 7:29 pe Nurburgring), desi japonezul va avea ultimul cuvant de spus: peste putina vreme, vom asista la lansarea versiunii GT-R V-Spec. Atunci sa te tii...