© 2024 Auto.ro
Introducerea primei de casare, in valoare de 2.500 de euro, a facut ca vanzarile Dacia sa explodeze pe piata din Germania.
"Comenzile au crescut de sase ori", spune vicepresedintele Renault, Patrick Pelata. Vanzarile pentru Dacia Sandero au crescut de la aproximativ 80 de automobile pe saptamana la circa 1.000, de la introducerea primei de casare.
Explicatia
este simpla, sustin specialistii: este mult mai tentanta prima de 2.500
de euro pentru a cumpara un automobil al carui pret total este de 7.500
de euro, decat in cazul achizitionarii unui automobil scump ca Mercedes.
Aceasta
crestere a vanzarilor i-a luat pe surprindere pe reprezentantii
Renault, cu atat mai mult cu cat, uzina Dacia de la Mioveni a fost
inchisa temporar, in mai multe raduri, pe fondul scaderii pietei in
Europa de Est. "Cand am decis acest lucru, nu cunosteam efectul din
Germania, altfel, nu am fi recurs la asa ceva", a explicat Pelata. In
consecinta, pentru a asigura stocul pentru Germania, Renault a decis sa
aduca modele din Romania si Rusia, unde masinile nu se mai vand din
cauza crizei.
"Efectul Dacia" strica planurile guvernarii de la Berlin
"Prima de casare de 2.500 de euro aduce un avantaj producatorilor straini de marci ieftine. Acest element nu a fost cu siguranta luat in considerare de politicienii de conjunctura de la Berlin,
in ciuda faptului ca este vorba despre un calcul simplu. Prima
stimuleaza mai ales vanzarea modelelor ieftine, iar dovada este ca in Germania stocul Dacia este deja epuizat", scrie Financial Times Deutschland (FTD).
Publicatia scrie ca fiecare masina Dacia vanduta in Germania ar fi o binecuvantare pentru industria subrezita a Romaniei.
"Cu deficitul de cont curent ajuns deja la 14% din PIB, Romania este
foarte dependenta de creditul strain. Astfel, fiecare Dacia vanduta in
Germania este o binecuvantare, care mai intareste industria si mai
reduce riscul ca restul europenilor sa fie nevoiti sa trimita un pachet
de salvare", arata cotidianul FTD, preluat de NewsIn.
"Presedintii
concernului auto Renault au de ce sa fie fericiti", mai scrie FTD,
intrucat se numara printre principalii beneficiari de pe urma
progamelor de tip "Rabla" din Germania si Franta. "Vanzarile marcii romanesti a Renault, Dacia, au explodat de cand a fost introdus programul in Germania, chiar in tara in care inainte era atat de greu sa vinzi o masina care nu beneficia de o anumita imagine", continua publicatia.
Si Sueddeutsche Zeitung scrie ca prin acest program, finantat din banii contribuabililor germani, se creeaza locuri de munca in strainatate:
la Dacia in Romania, la Fiat in Polonia si la Volkswagen in Spania,
pentru modelul Polo, si in Mexic, pentru modelul Fox. Cotidianul mai
scrie ca prima de casare nu poate salva industria auto din Germania,
care asigura 1,4 milioane de locuri de munca si ca muncitorii de la
BMW, Daimler, Bosch si Volkswagen isi fac griji pentru posturile lor.
Dacia este marca cu care Renault se poate salva, comenteaza si cotidianul austriac Die Presse, care atrage atentia ca, in timp ce per total vanzarile Renault au scazut, cele de la Dacia au crescut. Venitul concernului francez a fost in 2008 de 599 de milioane de euro, cu trei sferturi mai redus decat in 2007. Dacia este "lumina de la capatul tunelului" pentru Renault, vanzarile crescand in 2008 cu 12%, apreciaza Die Presse.
Sursa: Bloombiz