© 2024 Auto.ro
Importanta pe care Logan si Dacia au capatat-o in cadrul grupului Renault a fost relevata de faptul ca ele reprezinta un punct important in ceea ce priveste strategia de dezvoltare a grupului francez pentru urmatorii ani.
Planul facut public de presedintele Carlos Ghosn, denumit generic „Contract 2009”, are drept principala tema ambitia de a face din Renault cel mai rentabil constructor auto generalist din Europa.
Nimic nou pentru un personaj precum Ghosn a carui cariera a fost guvernata de acest principiu, numele sau capatand greutate in perioada in care a condus firma nipona Nissan si a reusit sa o redreseze printr-un plan draconic de reducere a cheltuielilor, inclusiv prin concedieri masive, care i-a atras apelativul de “Cost Killer”.
Potrivit planurilor lui Ghosn, Renault urmareste, pentru urmatorii patru ani, reducerea costurilor de aprovizionare (14%), fabricatie (12%), logistice (9%) si a cheltuielilor generale (la sub 4% din cifra de afaceri), respectiv cresterea ratei medii de utilizare a propriilor capacitati (75%), a marjei operationale (pana la 6%) si un spor al vanzarilor cu 800.000 de vehicule.
La nivel de produse, Renault intentioneaza sa lanseze 26 de masini noi (jumatate reprezentand generatii proaspete ale produselor din portofoliul actual), unul dintre efecte fiind reducerea virstei medii a unui produs la 2,2 ani.
Dar Dacia? Ei bine, Renault isi va muta in Romania o parte din activitatile de proiectare a noilor modele, compania franceza urmand sa construiasca, cu 100 de milioane de euro, un centru complet de proiectare, dezvoltare si testare. In plus, Romania va deveni si un punct important pe harta formarii profesionale, Dacia demarand in acest sens un proiect cu mediul universitar de la noi.
In fine, a fost confirmat faptul ca gama de produse Dacia va ajunge in 2009 la 6 modele, iar in acel an, productia mondiala a modelului va fi de peste 700.000 de unitati, dintre care peste 300.000 vor fi produse in Romania.
Ghosn a mai anuntat, asa cum v-am precizat pe www.auto.ro, ca intentioneaza sa foloseasca platforma Logan pentru a construi un automobil mai ieftin, care sa fie produs la costuri cuprinse intre 2.000 si 4.000 euro pe exemplar.
"Urmatoarea generatie Logan va fi mai competitiva din punct de vedere al costurilor", a spus Carlos Ghosn, intr-un interviu acordat Financial Times. El a precizat ca Renault lucreaza deja la acest proiect si este in masura sa contracareze planurile similare ale altor jucatori importanti de pe piata mondiala, care au in vizor acest obiectiv.
El s-a referit la anuntul Toyota, care vorbeste de un model de 6.500 de euro prevazut sa apara pina in 2010, la cel al indienilor de la Tata, care vor sa propuna pe piata locala o masina de 2.000 de euro, ori la proiectul Volkswagen pentru un automobil de 5.000 de euro.
Ce ne mai poate oferi viitorul pentru Dacia? Pe termen scurt, potrivit lui Francois Fourmont, director general Dacia, “principalul obiectiv este de a intari puterea marcii raspunzand asteptarilor clientilor. Pentru aceasta, pe langa dezvoltarea gamei Logan, ne propunem sa amelioram valoarea pentru client. Renumele vehiculelor noastre se reafirma de fiecare data cand un client opteaza pentru o masina Dacia, care este cea mai buna oferta calitate/ pret de pe piata, iar acest lucru trebuie sa aiba o evolutie permanenta. Pentru client, valoarea reprezinta si calitatea service-ului, adica primirea, intretinerea masinii, a avea in orice moment accesoriile disponibile. A raspunde cat mai bine acestei cerinte inseamna o crestere a gradului de multumire a clientului, permitandu-ne sa facem fata concurentei”.