© 2024 Auto.ro
Ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto, in special a celei din Romania, Dacia isi suspenda productia in perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2009.
Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.
Dacia se vede nevoita sa recurga la aceasta masura pentru a-si adapta productia la scaderea comenzilor ca urmare a declinului pietelor auto. Acest declin este manifestat cu deosebire in cazul Romaniei, prima piata a constructorului, unde in 2008 a fost comercializata peste o treime din productia uzinei de la Mioveni. In decembrie 2008, Dacia a comercializat 3 622 unitati pe piata sa interna, in scadere cu 55% fata de nivelul inregistrat in decembrie 2007.
Prabusirea pietei romanesti de vehicule noi este provocata de efectele crizei financiare, care a redus accesul clientilor la credite, de invazia de vehicule de ocazie importate si de indecizia clientilor, cauzata de posibila modificare a taxei de poluare.
Asadar, Dacia considera ca piata de vehicule noi din Romania este asfixiata de comertul cu vehicule de mana a doua provenite din import. In decembrie 2008, inmatricularile de vehicule vechi importate au atins nivelul de 54 712 unitati, in crestere cu 471% fata de luna decembrie 2007.
Constructorul roman argumenteaza cum ca, in cumul, la nivelul anului 2008 au fost inmatriculate 300.891 masini de ocazie de import. Practic, incepand cu noiembrie 2008, pentru fiecare vehicul nou comercializat in Romania, au fost inmatriculate trei vehicule de ocazie.