© 2024 Auto.ro
Activitatea la uzinele Dacia a fost reluata, astazi de dimineata, dupa o intrerupere de doua saptamani a productiei, cauzata de scaderea drastica a cererii atat pe piata interna, cat si la nivel mondial.
Constructorul auto va avea o cadenta de productie de 1.085 de unitati pe zi, cu 20% mai putine fata de cele 1.360 de unitati inregistrate zilnic anul trecut.
"Oamenii au fost platiti in perioadele de somaj tehnic cu 85 % din salariul individual brut, dar oamenii vor sa munceasca si sa-si primeasca salariile normal.
Angajatii au revenit la serviciu incepand de astazi si toata lumea din
schimbul intai este prezenta la locurile de munca", a declarat Ilie
Iordache, vicepresedintele Sindicatului Dacia Automobile, citat de
Mediafax.
Productia la Dacia a mai fost oprita, in total, timp
de aproximativ o luna, in mai multe zile din octombrie, noiembrie,
decembrie si ianuarie 2009, iar producatorul auto ia in calcul o noua sistare a activitatii, in lunile februarie-martie, daca cererea se va mentine la niveluri scazute.
Administratia companiei a decis la finel lunii ianuarie sa nu reinnoiasca 300 de contracte de munca temporare, asa cum s-a intamplat si cu 620 de contracte pe perioada determinata care si-au incheiat valabilitatea la sfarsitul lunii decembrie a anului trecut. Astfel, au ramas fara loc de munca 920 de persoane dintre cele 2.800 angajate pe perioada determinata la uzina de la Mioveni.
Potrivit directorului general al companiei, Francois Fourmont, constructorul auto ar putea renunta in primavara la un schimb de lucru daca pietele auto nu se vor revigora. Astfel, circa 4.000 de angajati ai companiei ar ramane fara locuri de munca.
Dacia ar putea raporta pentru luna ianuarie o scadere cu peste 75% a vanzarilor,
in conditiile in care cererea a fost de 50 de unitati pe zi, fata de
200 de autovehicule pe zi in ianuarie 2008. De altfel, o scadere tot de
aproape patru ori este asteptata pentru intreaga piata auto romaneasca
in ianuarie.
Sursa: Bloombiz