Procesul de debarasare de Chrysler poate avea pentru partea germna un deznodamant cu doua taisuri, dat fiind faptul ca revirimentul financiar scontat pe viitor (privit prin prisma eliminarii pierderilor celor din Detroit) poate deveni interesant pentru orice grup de investitii doldora de lichiditati.
Companiile de genul lui
Cerberus (noul prorpietar Chrysler) ataca in doua moduri: fie pun ochii pe
trusturi giganice aflate in
dificultati financiare suficient de grave astfel incat pretul actiunilor lor sa scada pana la o
valoare de piata mult sub cea normala, acceptabila in schimbul unei preluari complete, fie iau in colimator
companii sanatoase, in care se infiltreaza prin cumpararea unui
pachet de actiuni important care, la momentul oportun, va valora cat un
cal troian.
Intr-un interviu acordat unui
ziar german,
Dieter Zetsche, presedintele
Daimler, a declarat insa ca
riscul unei preluari a fost din ce in ce mai mic in ultimii ani si ca acum executivul are un control mult mai bun asupra viitorului companiei.
Practic, aceasta declaratie intareste intr-un fel zvonul care circula acum
jumatate de an, potrivit caruia
DaimlerChrysler era in pericol sa fie acaparat de o
companie de investitii in stare sa preia controlul unui
gigant ajuns sa valoreze mai putin de
50 de miliarde de euro.
Cat despre putinul ramas din fostul
“Welt AG”, acesta este, in aceste momente, extrem de atractiv pentru
investitorii straini: desi cu o influenta mult mai mica asupra pietei mondiale,
Daimler este evaluat la
65 de miliarde de euro si are o
rezerva de lichiditati in valoare de 12 miliarde de euro.
Tocmai de aceea,
executivul companiei germane incearca sa convinga actualul
investitior principal, statul
Kuweit, sa-si mareasca pachetul de actiuni de la 7,1% pana la o
valoare ce ar putea sa descurajeze roiul de “lacuste”.