Daimler investeste 13,2 miliarde de euro in cercetare
- 18/04/2008
-
Tags:
Dieter zetsche
Poate cel mai important concern auto din lume atunci cand vine vorba de inventii si inovatii, Daimler (si a sa marca premium Mercedes-Benz) doreste sa nu isi piarda prea curand reputatia, chiar daca acest deziderat atrage dupa sine investitii uriase.
Germanii sunt pregatiti sa investeasca masiv in departamentele de cercetare-dezvoltare pana in 2010, suma totala necesara ramanerii in varful ierarhiei tehnologice urmand a se ridica la aproximativ 13,2 miliarde de euro (21 de miliarde de $).
Intr-o conferinta de presa ce a avut loc la intrunirea generala anuala a sefilor si actionarilor Daimler, CEO-ul Dieter Zetsche a precizat ca exista cateva zone diferite care merita explorate pentru a pune la punct tehnologia auto a vitorului si ca investiile trebuiesc facute in cercetarea mai multor solutii viabile, de unde si marimea lor considerabila.
“Toate eforturile pe care le facem sunt importante deoarece nu exista o singura tehnologie clar superioara celorlalte”, le-a explicat Zetsche actionarilor. In 2007, Daimler a investit 3,78 miliarde de euro in cercetare-dezvoltare si 1,7 miliarde de euro in protectia mediului, insa acesta a fost doar varful iceberg-ului comparativ cu ceea ce va urma in urmatorii doi ani.
Mare parte din cele 13,2 miliarde de euro cheltuite pana in 2010 vor fi inghitite de compartimentul care se ocupa cu dezvoltarea tehnologiei fuel-cell, un domeniu in care Daimler, spune Zetsche, “a progresat mai mult decat oricare alt producator din lume”.
Adevarul e ca germanul nici nu prea poate fi contrazis, Mercedes demonstrand deja nivelul atins prin noua generatie de baterii litiu-ion, pe care este gata sa le monteze pe nava-amiral S-Klasse. Tehnologia este atat de avansata, incat constructorul din Stuttgart a protejat-o cu nu mai putin de 25 de patente, astfel incat sa fie sigur ca nu va fi nevoit sa intre in tot soiul de procese pe probleme de copyright.
Pe langa investitiile in tehnologie, Daimler este hotarat sa pompeze bani seriosi si in extinderea comertului la nivelul pietelor emergente – precum Brazilia, Rusia, China si India –, acestea ajungand sa ocupe azi circa 20% din totalul vanzarilor de autovehicule. Stuttgart uber alles...