© 2024 Auto.ro
Daimler Trucks a profitat considerabil de redresarea pietei de autovehicule comerciale din 2010. Anul trecut, Daimler Trucks a vandut 355.263 de autovehicule la nivel mondial, aceste cifre constituind o crestere de 37% fata de situatia anului precedent.
Pentru divizie, aceste vanzari au generat un profit de 24,024 miliarde de euro (+ 31%), permitandu-i sa isi apere cu success pozitia de lider in fabricatia de camioane de mare si mediu tonaj. La o cifra de 1,323 miliarde de euro, EBIT-ul diviziei a fost unul pozitiv, semnificativ mai mare decat cel inregistrat anul precedent, de 1,001 miliarde de euro.
In 2010: Crestere a vanzarilor, profitului si profitabilitate in toate regiunile
Strategia „Global Excellence” a permis Daimler Trucks sa fie pregatita cu mult inainte pentru schimbarile ciclice din industria autovehiculelor comerciale si, deci, sa iasa din criza in buna forma.
Cresterea se va restabili in 2011. Pietele globale pentru camioane sunt in crestere, iar strategia Global Excellence a Daimler Trucks a pus bazele cresterii diviziei pentru anii care urmeaza.
Anul trecut, preocuparea majora a ramas administrarea ciclurilor pietei si atingerea excelentei operationale. Cresterea nivelului de eficienta s-a realizat printr-o administrare mai riguroasa a costurilor, implementarea a numeroase instrumente de flexibilitate in locurile de productie si a unor programe ample in unitatile individuale de business.
Ca urmare, toate unitatile operationale au inregistrat cresteri ale vanzarilor, profitului si profitabilitatii. Daimler Trucks incepe, noul an de afaceri intr-o pozitie complet noua de forta concurentiala.
Incepand cu 2011: Crestere la nivel regional, concentrata pe pietele in crestere
Prioritatea pentru anul 2011 si pe viitor va fi dezvoltarea profitabila din toate punctele de vedere – cantitativa si calitativa, pentru pietele traditionale, dar si pentru cele emergente, cu produse si servicii noi.
Alaturi de extinderea constanta a activitatilor sale in pietele-nucleu, Daimler Trucks face progrese semnificative in tarile recent industrializate si in alte piete in crestere. „Turcia este o piata-nucleu pentru camioanele Mercedes-Benz, avand o crestere economica spectaculoasa,” a declarat un oficial Daimler Trucks. „Aceasta tara a ocupat deja locul al cincisprezecelea in topul mondial al celor mai puternice economii, situandu-se pentru noi pe locul al treilea in ceea ce priveste vanzarile de camioane Mercedes-Benz.” Brazilia este cea mai importanta piata pentru camioanele Mercedes-Benz.
In momentul de fata, Rusia este cea mai mare piata in crestere din Europa iar din iunie 2010 Fuso Kamaz Trucks Rus produce si distribuie cu succes in Rusia modelul Fuso Canter, aproximativ opt sute de unitati din acest model de camion comercial usor fiind vandute in Rusia pe parcursul anului trecut. Mai mult decat atat, la mijlocul lunii martie, 2011, Mercedes-Benz Trucks Vostok a deschis in mod oficial o noua uzina in Chelny, unde acum se asambleaza primele modele Mercedes-Benz Actros.
In luna februarie 2011, s-a inaugurat in India cel de al cincilea model al Daimler Trucks - BharatBenz. In urmatorii cinci ani, Daimler Trucks va investi in India un total de aproximativ 700 de milioane de euro, tara in care, in anul 2012, divizia va demara si productia de camioane de 6-49 tone GVW, la noua uzina din Chennai.
Un reper important s-a realizat in China anul trecut, odata cu semnarea alaturi de Foton a unui nou acord de tip joint-venture. „Suntem foarte increzatori ca vom primi licenta de afaceri pentru aceasta intreprindere mixta in vara anului 2011", a spus Renschler. „Avem totodata, in Foton, si partenerul potrivit, care fabrica deja 100.000 de camioane. In momentul de fata, se afla in constructie o a doua uzina, ceea ce inseamna ca, in viitor, intreprinderea noastra mixta va avea o capacitate totala anuala de productie de 160.000 camioane."
In plus fata de operatiunile pe pietele sale traditionale si cele din Rusia, India si China, Daimler Trucks se concentreaza si pe noile piete in crestere care vor aparea.
"Am identificat zece Piete Viitoare de Focalizare pentru Daimler Trucks," a explicat Renschler. „In esenta, selectiile noastre s-au bazat pe trei criterii: perspectivele economice globale, volumul pietei locale de camioane si conditiile initiale de afaceri pe pietele respective”. Cele zece Piete Viitoare de Focalizare sunt: Algeria, Argentina, Columbia, Malaezia, Coreea de Sud, Siria, Thailanda, Ucraina, Venezuela si Vietnam.
Sistemul modular asigura produsele adecvate fiecarei piete
Indiferent de situatia economica predominanta, Daimler Trucks investeste constant in noi produse, cercetare si dezvoltare. De fapt, in urmatoarele 24 de luni, divizia isi va reinnoi practic intregul portofoliu de produse. Accentul se va pune aici pe imbunatatirea in continuare a consumului de combustibil, pe siguranta si durabilitate precum si pe extinderea operatiunilor post-comercializare si servicii orientate catre client.
Reteaua globala de dezvoltare a Daimler Trucks precum si deceniile de experienta ale diviziei in proiecte cross-brand au condus la crearea unui sistem modular care genereaza sinergii permitand in acelasi timp dezvoltarea de produse adaptate precis la anumiti clienti si la cerinte specifice ale pietei.
In aceasta luna, DTNA prezinta doua noi camioane: Western Star 4700 si un nou camion Freightliner pentru segmentul profesional. In plus, la mijlocul lunii martie, s-a inceput comercializarea noului model Fuso Canter in Statele Unite si Canada.
In prezent, se genereaza sinergii si cu componente de propulsie. Noua generatie de motoare pentru camioane grele a simplificat portofoliul anterior, alcatuit din patru familii de motoare produse la patru uzine, ajungandu-se la o singura familie de motoare, fabricata in doua locuri. Aceasta generatie de motoare Heavy Duty este folosita acum cu succes la Fuso in Japonia si la DTNA din SUA, versiunea europeana a Generatiei de Motoare Heavy Duty fiind prezentata deja la fabrica de motoare Mercedes-Benz din Mannheim. Aceasta este noua generatie de motoare Mercedes-Benz, care respecta deja standardele Euro 6 de emisii, programate sa intre in vigoare in 2014.