rss

DaimlerChrysler devine Daimler AG

  1. 06/10/2007
DaimlerChrysler devine Daimler AG
Actionarii celui mai prestigios constructor auto german au votat cu o majoritate covarsitoare ca numele companiei DaimlerChrysler AG sa se schimbe in Daimler AG, marcand astfel o intoarcere la origini si totodata un nou inceput pentru concernul din Stuttgart.

In acelasi timp, presedintele Dieter Zetsche a declarat patronilor Daimler AG ca prima decizie din agenda “noii” companii va fi redenumirea divizei auto “Mercedes-Benz Cars”, onorandu-se astfel numele celebrului Karl Benz.

Peste 98% din actionari au fost in favoarea masurii de a redenumi compania Daimler AG, o masura ce a cautat a se indeparteze pe cat posibil de “fatidicul” moment din 1998 cand gigantul german a format o alianta dezastruoasa cu Chrysler, in valoare de 36 de miliarde de $.

Aceeasi fuziune (dupa altii preluare) a consemnat totodata si eliminarea numelui Benz din cadrul denumirii diviziei auto, o greseala pe care Zetsche a remediat-o acum.

Anuntul schimbarii de titulatura vine pe un fundal fericit atat pentru compania din Stuttgart, cat si pentru principala sa marca auto, Mercedes-Benz. Aceasta a vandut 126.400 de unitati luna trecuta (multumita in special noului C-Klasse), ceea ce inseamna un salt de 7,4% comparativ cu ceea ce se intampla in aceeasi perioada a anului trecut.

Pe primele trei trimestre ale acestui an, Mercedes are o crestere de 1% comparativ cu primele noua luni ale lui 2006 (942.300 de vehicule vandute, mai precis) si chiar si “oaia neagra” a familiei, Smart, a inregistrat o crestere de 11% la scurt timp dupa introducerea noii generatii ForTwo.

Mai puneti la socoteala revirimentul financiar marcat de concern prin rascumpararea unui pachet de actiuni de 1 miliard de euro la finalul lunii august si prin aproape dublarea valorii actiunilor comparativ cu nivelul de acum un an si veti avea pe buze cuvintele pe care fanii asteptau sa le spuna de vreo 7 ani incoace: Mercedes is back!
Vizualizari: 754