Date noi despre V8-ul viitorului M3
- 22/03/2007
-
Tags:
M3, V8
Nu era un secret pentru nimeni ce propulsor urma sa catapulteze viitorul M3, dar bavarezii au fost foarte secretosi cand venea vorba de date concrete, pana acum.
Astfel, blocul V8-ului s-a obtinut prin
scurtarea cu doi cilindri a V10-lui de pe M5/M6.
Cilindreea a scazut la 4 litri (
3.999 cmc), dar puterea litrica este mai mare, puterea maxima fiind
420 CP la 8.300 rpm.
La randu-i, valoarea maxima a cuplului se obtine la un regin destul de ridicat, dar 85% din cei 400 Nm sunt deja disponibili inca de la 2.000 rpm.
Toate acestea suna bine, dar vine o intrebare perfect justificata: de ce a tinut BMW sa dezvolte un agregat nou-nout, cand are atatea motoare V8 pe rafturi?
Ei bine,
eliminarea totala a subvirarii a fost scopul, iar prin folosirea abundenta a metalelor usoare si a materialelor plastice greutatea propulsorului a fost mult redusa (la
202 kg) fata de unul de aceeasi cilindree.
V8-ul va debuta pe M3 Coupe, dar mai tarziu o sa vina si variantele
cabrio, sedan si combi.