Dintr-o greseala a unui
webmaster,
presa auto a aflat mai repede decat era programat
coordonatele viitorului Seria 1 Coupe.
Textul kit-ului de presa a fost vizibil timp de cateva ore pe
site-ul oficial BMW din
Marea Britanie, dupa care a disparut, dar prea tarziu am putea spune – datele importante faceau deja inconjurul lumii.
In
Europa vom avea parte de trei variante:
120d Coupe,
123d Coupe si
135i Coupe. Tendinta de a alege
cele mai performante motorizari ale gamei este evidenta, ceea ce ne face sa credem ca aceasta versiune isi va intra in drepturi ca varf de lance.
Chiar si
varianta de baza are deja destula vana: cei
177 de cai, obtinuti dintr-un
turbodiesel de 2 litri, fiind de ajuns pentru o acceleratie de
7,6 secunde pana la 100 km/h si o
viteza maxima de 225 km/h. Ca si in multe alte cazuri, consumul este foarte mic, doar
4,8 litri la suta de kilometri. Fireste, nici nou-descoperita latura ecologica n-a fost uitata, emisiile de
CO2 fiind de 128 g/km – nu cu foarte mult un plus fata de o
Toyota Prius...
Urmatorul pe scara ierarhica,
123d, atinge cote absurde cu ai sai
204 CP, storsi din cilindri cu ajutorul a doua turbine. Cu o viteza maxima de
240 km/h si acceleratie de
7 secunde pana la prima combinatie de trei cifre este o
masina sport in toata regula. Una care, bineinteles, tot putin consuma (
5,3 l/100 km) si polueza (138 g/km).
Singura varianta pe benzina este
135i, care se foloseste de motorul de pe
335i, adica un
“sase in linie”, tot supraalimentat. Cu o putere maxima de
306 cai, compacta bavareza este aproape la fel de rapida ca generatia precedenta de
M3 (
0-100 in 5,3 secunde; viteza maxima
250 km/h).
Consumul mediu anuntat este de 9,2 litri, dar ne vine cam greu sa-l acceptam fara nici o carcoteala. Cu 220 de grame de CO2 aruncate in atmosfera la fiecare kilometru, 135i este, de asemenea, si cel mai poluant membru al acestei triplete.
Totusi, nu credem ca aceasta statistica ii va retine pe proprietari sa ranjeasca cu gura pana la urechi, acest model fiind, cel putin pe hartie, un
driver’s car in toata regula. Si nivelul de echipare pare sa confirme aceasta afirmatie: pe cand ambele
variante diesel vor avea si versiuni mai “civile”, acesta din urma va fi disponibil doar cu pachetul M. Asta inseamna jante de
18 toli,
suspensii joase, special setate,
scaune sport, dar si alte
elemente optice de efect.
Cat despre
pozele oficiale, acestea n-au ajuns inca in posesia jurnalistilor, dar sunt suplinite de unele spion, pe care se vad foarte bine detaliile importante. Se observa imediat ca
designul este, inca o data, controversat, problema cea mai mare fiind data (iar) de niste
stopuri foarte neinspirate, semn ca toate petitiile si protestele la adresa domnului
Bangle nu sunt chiar degeaba.
Fireste ca intalnirea face-to-face va mai misca balanta aprecierilor si catre
pareri mai optimiste, dar un lucru e sigur: avem de-a face, in mod cat se poate de clar, de inca un
love-hate relationship...