Cu ocazia lansarii noului BMW i7, showroomul Automobile Bavaria Baneasa a gazduit o expozitie in care a alaturat toate generatiile BMW Seria 7. Expozitia a construit o perspectiva unica asupra evolutiei limuzinei de lux a marcii.
La evenimentul de lansare au fost prezenti peste 200 invitati, printre care Gheorghe Hagi si primul client BMW Seria 7 din Romania, George Copos, cel care a achizitionat un BMW Seria 7 in Septembrie 1994. Expozitia a inclus o serie de modele deosebit de speciale, incluzand doua automobile BMW ALPINA (BMW E32 si E38) sau versiunea BMW 730d xDrive (F01) pe care a debutat cutia de viteze cu 8 trepte, imediat dupa prezentarea pe versiunea 760i V12. Una dintre cele mai exclusive prezente in expozitie a fost penultima generatie, G12, in versiunea BMW Seria 7 Individual THE NEXT 100 YEARS, o editie de numai 100 de unitati la nivel global care a marcat aniversarea de 100 de ani a companiei. Acesta a fost si cel mai puternic V12 care a echipat vreodata un model BMW de serie, cu 610 CP si 800 Nm.
O istorie de sapte generatii
BMW Seria 7 a marcat mereu salturi tehnologice importante pentru marca. Prima generatie, BMW E23, debuta in 1977 si incheia transformarea marcii cu o linie moderna de modele, alaturi de BMW Seria 5, Seria 3, Seria 6. Noul model se remarca prin introducerea sistemului ABS, folosirea de propulsoare turbo sau un computer de diagnoza a principalelor sisteme ale masinii. Un display central afisa informatii precum consumul, autonomia sau viteza medie si putea fi controlat si dintr-o maneta de langa volan. Modelul a fost dezvoltat cu Paul Bracq ca sef de design al marcii.
A doua generatie, BMW E32, a oferit pentru prima data un motor V12 pe un automobil german dupa o pauza de aproape 40 de ani si a marcat debutul pentru BMW al unui sistem de control al tractiunii (ASR), dar si a suspensiei spate pneumatice cu autoreglarea nivelului la sol in functie de incarcare. Extinzand semnatura luminoasa cu faruri duble, BMW E32 a fost primul model care a folosit faruri xenon.
A treia generatie, BMW E38, a marcat o evolutie importanta la interior - a fost primul automobil european cu sistem de navigatie in echiparea de fabrica. Ecranul putea fi folosit si ca televizor, cu receptie de semnal analogic. Versiunea V12 a fost baza unei serii limitate BMW Hydrogen 7, o baza de teste pentru un motor cu ardere interna alimentat cu hidrogen - un efort pentru automobile eficiente cu emisii zero inca din anul 2000. BMW E32 si BMW E38 poarta semnatura lui Claus Luthe ca sef de design al marcii.
A patra generatie a reprezentat o revolutie tehnologica importanta, marcata prin design de stilul extrovertit al lui Chris Bangle ca sef de design. Noul model a venit cu o gama larga de inovatii, dintre care se remarca sistemul de control iDrive, care a deschis drumul interfetelor de control pe baza de ecran in automobil. Acesta a marcat si debutul primelor functii online in automobil. Noul model populariza sau aducea in premiera o gama larga de inovatii suplimentare, precum sistemele Head-up Display sau Night Vision. Farurile directionale, cu reglare pe orizontala in functie de miscarile volanlui si reglare pe verticala in functie de incarcarea pe punti, frana de mana electrohidraulica sau inchiderea "soft close" pentru usi si capota portbagajului au fost alte inovatii introduse de noul model. Semnatura luminoasa a fost extinsa cu folosirea, in premiera pentru BMW, a solutiei bi-xenon. Doua intefete de date rapide (pentru functiile multimedia si pentru sistemele de control) asigurau functionarea sistemelor electronice sofisticate.
A cincea generatie a fost ultima care a debutat sub conducerea lui Chris Bangle ca sef de design BMW Group. Lumina LED integrala pentru faruri (cu un design unic, prezentat o data cu faceliftul modelului) a marcat inca o data unul dintre cele mai emblematice elemente de design ale marcii. De aceasta data, revolutia a fost la interior. Conectivitatea a fost dusa la un nou nivel, noua interfata de date FlexRay asigurand o coordonare perfecta intre toate sistemele de senzori si sistemele de control inteligente - de la controlul tractiunii la sistemul inteligent xDrive sau directia integrala pe patru roti. Acesta din urma a fost o alta inovatie importanta care a debutat cu Seria 7 - sistemul de bracare inteligenta a rotilor spate asigura manevrabilitate la viteze mici, dar si stabilitate directionala suplimentara la viteze mari. BMW Seria 7 a fost primul automobil cu browser web integrat - o functie care anticipa disponibilitatea de aplicatii in automobil. A cincea generatie a marcat lansarea pentru BMW a primului automobil full hybrid al marcii, dar si prima aplicatie pentru cutia de viteze ultraeficienta cu opt trepte.
A sasea generatie a fost lansata sub coordonarea lui Adrian van Hooydonk ca sef de design BMW Group. Modelul a oferit in premiera posibilitatea de a combina cele mai sofisticate sisteme ale sasiului: DSC (sistemul de control al stabilitatii), tractiunea integrala inteligenta, amortizoarele cu raspuns variabil, suspensia integrala pe ambele punti si barle stabilizatoare active. Raspunsul sistemelor este coordonat folosind date de la un pachet extins de senzori, care includeau, in premiera, detectarea denivelarilor si a problemelor din carosabil folosind doua camere video. Pentru prima data, un automobil a putut fi controlat din exterior folosind o cheie cu display, asigurand parcarea facila in locurile inguste. Controlul prin gesturi, o alta premiera, a completat functiile BMW iDrive. Dupa premiera mondiala absoluta pe BMW i8, BMW Seria 7 a fost prima limuzina de lux echipata cu faruri Laser, tehnologie evidentiata cu elemente de decor albastru in interiorul farului. A fost si pentru prima oara cand BMW Seria 7 a folosit, in structura sasiului, elemente din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), material modern promovat intai cu gama BMW i.
Noul BMW i7
Cea mai noua generatie BMW Seria 7 (G70), a saptea, duce mai departe toata traditia de inovatie BMW. Modelul a debutat cu versiunea electrica i7 xDrive60, prima limuzina de lux, definita clar in trei volume, disponibila pe piata cu acest sistem de propulsie.
Noul model duce la un nou nivel filosofia marcii de dezvoltare in directia electrificarii, economiei circulare si digitalizarii, inclusiv la nivel de productie. Noul model este produs la cea mai mare fabrica europeana, cea de la Dingolfing. In prezent, fabrica are o cota de reciclare de peste 90% si o cota si mai mare de reutilizare, de peste 99%. In 2021, acest lucru a dus la scaderea totala a deseurilor reziduale la doar 580 de grame per masina produsa. Si cand vine vorba de apa, Dingolfing isi acopera in prezent 40% din nevoile sale utilizand propria sursa, contribuind astfel la conservarea rezervelor de apa potabila din regiune. Odata cu BMW Seria 7 a fost introdus in fabrica un sistem amplu de senzori pentru controlul inteligent, automat si fara sofer, al automobilelor de pe linia de fabricatie.
Sistemelor sofisticate de control al sasiului si dinamicii (precum suspensia pneumatica, amortizoarele cu raspuns controlat electronic, camera pentru detectarea denivelarilor, directia si tractiunea integrala controlate electronic) li se alatura o inovatie BMW i3s - ARB. Acesta este un control antipatinaj cu o legatura directa intre senzorii de patinare a rotii si motoarele electrice. Functia de stabilizare activa a ruliului, inclusa ca parte a optiunii Executive Drive Pro, utilizeaza acum un motor electric de 48V. Pe langa reducerea miscarilor de ruliu cauzate de denivelarile drumului pe o parte a masinii, noua functie Active Roll Comfort ajusteaza activ si garda la sol a caroseriei pe partea corespunzatoare a automobilului.
Noul BMW Seria 7 va fi disponibil, in premiera pentru BMW, cu sistem de condus autonom Level 3. Acesta este completat de functii inteligente de parcare, inclusiv controlul prin telefon sau parcarea automata folosind marcajele de pe sosea pentru ghidare.
Sistemul iDrive a ajuns la generatia a opta si vine cu o imbinare sofisticata de display-uri de mari dimensiuni cu functie touch, Head-Up Display, functii extinse de realitate augmentata, control prin gesturi si comanda vocala cu asistent inteligent.
Interiorul este marcat de cel mai mare sistem rear seat entertainment, cu un ecranul tactil de 31,3 inchi (79,5 cm) retractabil, cu rezolutie 8K, pentru locurile din spate. O experienta unica la interior este creata si prin folosirea unor materiale exclusive, asa cum este tapiteria din casmir sau piele vegana de cea mai buna calitate sau butoanele din cristal.
Noul BMW i7 marcheaza si un nou tratament pentru doua elemente emblematice de design BMW. Pentru prima data grila dubla este incadrata de o banda luminoasa, un nou reper pentru identitatea marcii. Totodata, BMW i7 vine in premiera cu faruri separate in doua blocuri diferite, cu luminile de zi formand o unitate distincta, foarte subtire, ca element de diferentiere a gamei de lux.
Un ultim detaliu – noul BMW i7 poate fi deschis, la fel ca generatia anterioara, cu card, cu telefonul sau Apple Watch, folosind functia NFC (prin pozitionarea oricaruia din cele trei langa manerul de la usa soferului). Suplimentar, folosind standardul de comunicare UWB, automobilul poate detecta apropierea utilizatorului de automobil si descuia usile automat, iar din aplicatia My BMW utilizatorul poate controla maneverele de parcare din exterior.