De patru ori mai bine
- 06/12/2006
-
Tags:
238CP, Volvo S80
Una din deceptiile personale la lansarea noului Volvo S80 a fost ca cel mai nou si mai modern motor din gama marelui suedez, acel 6-in-linie ultracompact de 3,2 litri, este privat de aportul transmisiei integrale AWD.
Dar nu mai e cazul acum: scandinavii au facut mutarea corecta si au permis propulsorului de 238 CP cu sistem variabil de actionare a supapelor sa-si transmita cuplul de 320 Nm tuturor celor 4 roti in functie de conditii, intocmai ca ruda japoneza cu 8 cilindri in V (cine nu-si mai aminteste, V8-ul lui Volvo este semnat de Yamaha). Diferentialul central hidraulic controlat electronic, proiectat de specialistul Haldex, functioneaza in echipa cu un sistem de control al tractiunii, ce trimite o parte din cuplu rotilor din spate pentru ca cele motoare principale din fata sa nu alunece – aspect pe care il veti aprecia cu precadere in iarna ce tocmai s-a instalat.