© 2025 Auto.ro
Numeroase companii auto au incercat de-a lungul timpului sa lanseze pe piata modele capabile sa lupte de la egal la egal cu Mercedes S-Class. Unele au reusit, altele... nu au fost nici macar pe-aproape.
Atunci cand spui Equus, cele mai multe persoane se gandesc la limuzina prezentata de Hyundai in 2010, cu ocazia salonului auto de la New York. Adevarul este ca nava amiral a companiei sud-coreene nu se afla chiar la prima generatie.
Modelul original a debutat in urma cu aproximativ doua decenii, la sfarsitul anilor '90. Nu a fost comercializat niciodata in afara continentului asiatic, astfel ca se explica de ce nu a auzit nimeni pana acum de el.
Proiectata pentru a concura impotriva unor nume precum Audi A8, BMW Seria 7 sau Mercedes S-Class, prima generatie a limuzinei Hyundai Equus a oferit cateva dotari extrem de interesante. Precum bancheta cu reglare electrica.
De altfel, ocupantii locurilor spate se mai puteau bucura si de TV, incalzire in scaune si chiar... de doua aprinzatoare de tigara, cate unul montat in fiecare usa. Neobisnuite erau si setarile multiple ale instalatiei audio.
Si cu toate acestea, nimic nu depaseste in materie de ciudatenie suportul pentru picioare. Da, vechea nava amiral a companiei sud-coreene dispune si de asa ceva, doar ca trebuie ca pasagerul sa demonteze o bucata din scaunul fata.
In compartimentul motor, clientul putea alege sa i se instaleze fie o unitate cu sase cilindri, fie un propulsor V8. Apoi, pentru ca omul sa nu cumpere un Audi A8, BMW Seria 7 sau Mercedes S-Class, a fost lansata si o versiune LWB.