© 2024 Auto.ro
Dupa ce a fost completat cu o serie de propuneri din partea Registrului Auto Roman, proiectul de lege care modifica regulamentul pentru efectuarea si trecerea Inspectiei Tehnice Periodice a primit in august unda verde din partea senatorilor.
Acum, actul legislativ a fost votat de Camera Deputatilor, aceasta fiind camera decizionala, si isi urmeaza drumul spre a devenit o lege cu drepturi depline. Mai departe, acesta trebuie sa fie promulgat de Presedintele Romaniei iar mai apoi publicat in Monitorul Oficial.
Noul regulament prevede ca romanii cu masini mai vechi de 12 ani vor trebui sa faca ITP-ul anual, iar masinile noi vor face prima Inspectie la 3 ani de la inmatriculare. Pentru toate celelalte masini, Inspectia Tehnica Periodica se face o data la 2 ani, la fel ca si in prezent.
Totodata, indiferent de vechime, o masina va putea trece ITP-ul chiar si in cazul existentei unor deficiente MINORE. Textul de lege descrie aceste defectiuni ca fiind cele care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehicului sau impact asupra mediului si alte neconformitati minore.
Pe langa acesta, vor mai exista deficiente MAJORE, adica cele care pot avea un impact asupra mediului sau ii pot pune in pericol pe ceilalti participanti a trafic, dar si alte neconformitati mai importante. Cele PERICULOASE constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere si au un impact asupra mediului.
Totodata, daca o masina are deficiente din doua categorii, va fi clasificata la categoria corespunzatoare deficientei mai mari. Daca un anumit vehicul are mai multe defectiuni minore, inspectorii RAR il pot incadra la categoria deficientelor majore in cazul in care efectul combinat al defectiunilor genereaza un risc prea mare pentru siguranta si/sau mediul inconjurator.