© 2024 Auto.ro
Ai zice ca un recall care vizeaza 3 milioane de masini cu motoare diesel Euro 5 si Euro 6 este un bun semnal care ar trebui sa-ti atraga atentia sa renunti la astfel de propulsoare. Desigur, acestui "mic" inconvenient i se adauga si normele de emisii care vor fi din ce in ce mai stricte.
Insa nemtii de la Mercedes-Benz nu se lasa doborati de aceste probleme si au anuntat recent ca in ciuda obstacolelor vor continua sa ofere clientilor modele cu propulsoare diesel sub capota.
Brand-ul din Stuttgart a recunoscut ca intr-adevar pe viitor se va concentra mai mult pe dezvoltarea de sisteme mai prietenoase cu mediul inconjurator, cum ar fi cele micro-hibrid, insa ca "Noua generatie de motoare diesel ofera emisii mai mici si poate contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Nu avem niciun motiv sa renuntam la avantaje." Acestea au fost cuvintele CEO-ului Daimler, Dieter Zetche.
Cat despre acele sisteme "verzi", acestea nu sunt chiar o noutate avand in vedere ca tot mai multi constructori incep sa dezvolte astfel de unitati. In cazul celor de la Mercedes va fi vorba de un propulsor pe benzina, caruia ii va fi atasat un pachet electric de 48 de volti.
Ola Kallenius, directorul departamentului de cercetare si dezvoltare al Daimler a precizat ca "In viitor vom avea o acoperire in toata gama cu tehnologia de 48 de volti, acompaniata cu sisteme plug-in hybrid. Pe masura ce ne apropiem de tinte tot mai coborate pentru emisiile de dioxid de carbon, aceasta este combinatia potrivita. Asta inseamna sisteme de 48 de volti in volume foarte mari, sisteme plug-in hybrid in volume semnificative si apoi masini electrice."