Foarte curand, cele trei versiuni
M3 –
Coupe,
Sedan si
Cabrio – vor primi in dotare
transmisia robotizata cu
sapte trepte si
dublu ambreiaj anuntata de ceva vreme de catre
constructorul bavarez.
M DKG este mai rapida in schimbarea treptelor decat
cutia manuala cu sase trepte momentan aflata in dotarea modelelor
M3 si, in plus, este capabila sa imbunatateasca economia de combustibil si sa reduca
noxele.
Sistemul de functionare al noii bijuterii tehnologice
BMW este asemanator cu cel al rivalei
DSG, produsa de
Volkswagen:
doua ambreiaje racite cu ulei sunt folosite alternativ in functie de treapta de viteza (unul pentru vitezele impare si marsarier, celalalt pentru vitezele pare), timpii foarte mici de schimbare a rapoartelor fiind obtinuti tocmai pe seama faptului ca
ambreiajul care “sta pe bara” este in permanenta preselectat.
Deocamdata nu se cunoaste exact timpul necesar schimbarilor, insa asteptati-va ca acesta sa fie cel mult la egalitate cu cele 40 de milisecunde trecute in dreptul transmisiei
DSG. In cazul in care va opta pentru o transmisie
M DKG, clientul unui
M3 va putea ajunge la
100 km/h in numai
4,6 secunde, cu 0,2 secunde mai repede decat masina echipata cu cutie manuala; in acelasi timp, in regim de mers normal, el va avea posibilitatea sa obtina un consum de combustibil de numai
11,9 litri/100 km.
Ca orice
transmisie BMW care presupune existenta unui chip electronic de control a activitatii, noua cutie ofera o groaza de programe de functionare, mai precis 11: cinci in modul complet automat si sase in modul manual. La acestea se adauga binecunoscuta setare
Launch Control, cea care exploateaza la maximum fiecare
cal putere din totalul de 420 si care reduce timpul de
acceleratie de la 4,6 la doar patru secunde – la fel de rapid ca un
Lamborghini Gallardo.