rss

Detalii despre transmisia BMW M DKG

  1. 18/01/2008
  2. Tags: BMW , BMW, Dkg, M
Foarte curand, cele trei versiuni M3 Coupe, Sedan si Cabrio – vor primi in dotare transmisia robotizata cu sapte trepte si dublu ambreiaj anuntata de ceva vreme de catre constructorul bavarez. M DKG este mai rapida in schimbarea treptelor decat cutia manuala cu sase trepte momentan aflata in dotarea modelelor M3 si, in plus, este capabila sa imbunatateasca economia de combustibil si sa reduca noxele.

Sistemul de functionare al noii bijuterii tehnologice BMW este asemanator cu cel al rivalei DSG, produsa de Volkswagen: doua ambreiaje racite cu ulei sunt folosite alternativ in functie de treapta de viteza (unul pentru vitezele impare si marsarier, celalalt pentru vitezele pare), timpii foarte mici de schimbare a rapoartelor fiind obtinuti tocmai pe seama faptului ca ambreiajul care “sta pe bara” este in permanenta preselectat.

Deocamdata nu se cunoaste exact timpul necesar schimbarilor, insa asteptati-va ca acesta sa fie cel mult la egalitate cu cele 40 de milisecunde trecute in dreptul transmisiei DSG. In cazul in care va opta pentru o transmisie M DKG, clientul unui M3 va putea ajunge la 100 km/h in numai 4,6 secunde, cu 0,2 secunde mai repede decat masina echipata cu cutie manuala; in acelasi timp, in regim de mers normal, el va avea posibilitatea sa obtina un consum de combustibil de numai 11,9 litri/100 km.

Ca orice transmisie BMW care presupune existenta unui chip electronic de control a activitatii, noua cutie ofera o groaza de programe de functionare, mai precis 11: cinci in modul complet automat si sase in modul manual. La acestea se adauga binecunoscuta setare Launch Control, cea care exploateaza la maximum fiecare cal putere din totalul de 420 si care reduce timpul de acceleratie de la 4,6 la doar patru secunde – la fel de rapid ca un Lamborghini Gallardo.

Vizualizari: 4259