© 2024 Auto.ro
Dupa o lunga perioada in care l-am putut admira doar in timpul nenumaratelor teste pe care le-a efectuat sub forma de prototip bine camuflat, in sfarsit, noul Audi R8 cu motor V10 5.2 FSI Quattro a fost dezvaluit publicului larg in cadrul editiei din acest an a Salonului Auto de la Detroit.
Propulsorul de 5,2 litri natural aspirat, provenit de pe Lambprghini Gallardo LP560-4, dezvolta o putere maxima de 525 CP si un cuplu impresionant de 530 Nm, aceste resurse fiind transmise standard catre cele patru roti prin intermediul unei cutii de viteze manuala S-tronic cu 6 trepte, care este capabila sa schimbe rapoartele in mai putin de o zecime de secunda. Tractiunea este integrala si este asigurata de sistemul de casa 4x4 Quattro.
Printr-o simpla apasare a butonului "launch control", noul Audi R8 V10 5.2 FSI sprinteaza de pe loc pana la 100 km/h in doar 3,9 secunde si atinge o viteza de top de 316 km/h.
Sportiva germana este "incaltata" cu jante de 19 inch cu dimensiunile 235/35 pe fata si 295/30 pe spate, care ascund un set de frane ceramice (oferite optional) care asigura masinii o forta de franare excelenta. De asemenea, bolidul a primit noi suspensii magnetice.
Diferentele dintre R8 V10 si "vechiul" R8 V8 constau in detalii aerodinamice, dar si in aspecte de ordin estetic. Noul model a primit praguri laterale mai profilate si un nou difuzor de aer montat in spoilerul spate care ofera o apasare aerodinamica mai mare, care este incadrat de noua evacuare dubla ovala.
La capitolul "vizual", se remarca blocurile optice cu LED-uri pentru faza scurta si, in premiera, pentru luminile de pozitie pentru rularea pe timp de zi, precum si cele doua grile de evacuare din aluminiu care incadreaza luneta.