© 2024 Auto.ro
In timp ce Chrysler este conectat la aparate, General Motors a iesit pentru moment din reanimare si incearca acum marea revenire, punctata si cu acest concept aratos adus la Detroit sub logo-ul Cadillac.
Numele sau este Converj si evoca preocuparea din ce in ce mai intensa a fostului numar unu mondial pentru vehiculele electrice, de data aceasta pusa in slujba unui mijloc de transport de lux.
Yankeii, mai ales cand a venit vorba de concept-car-uri, au primit aproape intotdeauna note mari pentru design, iar Converj nu face exceptie: coupe-ul se muleaza de minune pe curentul actual al marcii de lux GM, combinand muchiile taioase si suprafetele bombate intr-un conglomerat cu atitudine, ce pare gata sa manance un Audi TT la micul dejun.
Look-ul artagos, pe de alta parte, ascunde o tehnologie cat se poate de prietenoasa cu mediul inconjurator pe nume Voltec, ce are la baza un motor electric, o baterie litiu-ion si un motor cu aprindere interna folosit pe post de generator. La fel ca si Chrysler 200C EV, bateria cu 220 de celule furnizeaza masinii o autonomie in modul 100% electric de circa 64 km, putand fi reincarcata de la o priza de 240 V in numai trei ore.
In caz totusi ca energia stocata ajunge pe terminate in timpul mersului, agregatul flex-fuel (el poate functiona si cu biocombustibil) isi intra in rolul de generator, marind autonomia la sute de kilometri si facand istorie din riscul ridicat de “pana prostului”.
In alta ordine de idei, cei 120 kW si 370 Nm dezvoltati de motorul electric au ceva de furca cu masa proprie a masinii, coupe-ului 2+2 avand o viteza maxima de doar 160 km/h. Gandidu-ne ca Bob Lutz, vicepresedintele lui GM, spera ca asemenea concepte sa-i familiarizeze pe cei bogati cu vehiculele ecologice, ajungem inevitabil la concluzia ca extrem de putini vor schimba Koenigsegg-ul CCX cu asemenea realizari.
Sigur, pe de alta parte, vedete de cinema si trend-uri bizare vor exista tot timpul...