© 2024 Auto.ro
Ford Flex, crossover-ul cu look retro al lui Ford, nu este o aparitie noua in peisajul industriei auto americane, insa noul sau motor – da.
Este vorba de mult-asteptatul agregat V6 din generatia EcoBoost, care ii va da posibilitatea numarului doi american sa concureze cu cele mai moderne si mai eficiente propulsoare din lume.
Acesta este doar primul dintr-o suita de agregate programate sa ajunga sub capotele mai multor modele din nomenclatorul Ford, insa, cel putin pentru o vreme, va fi si cel mai puternic: desi sensibil mai mic decat majoritatea motoarelor V8 americane, V6-le de 3,5 litri este ajutat de doua turbocompresoare sa produca 355 CP si 475 Nm – similar cu adversarii sai cu doi cilindri in plus.
Adevaratul avantaj pe care EcoBoost il ofera comparativ cu un imens V8 tine insa de consumul mult mai mic de combustibil, gratie si adoptarii tehnologiei injectiei directe. Aceasta presupune existenta unor injectoare ce pulverizeaza lichidul la presiuni de pana la 2.175 PSI – de vreo 36 de ori mai mari decat cea dintr-un sistem de injectie obisnuit.
Cea mai buna veste? Nu mai putin de 90% din modelele Ford vor avea motoare EcoBoost in gama pana in 2013.