rss

Dezvaluit: Nissan Qashqai cu 7 locuri

  1. 07/04/2008
  2. Tags: Nissan qashqai
Inca de pe vremea cand SUV-urile amenintau pozitia MPV-urilor in topul preferintelor familistilor, acestia au solicitat interioare cu cat mai multe locuri posibile, cu "7" pe post de cifra magica.

Rand pe rand, Volvo, Land Rover, Mercedes, Toyota, Chevrolet, Audi sau BMW s-au conformat acestor doleante, iar acum a venit randul celor de la Nissan sa prezinte primele imagini oficiale ale unui Qashqai cu o configuratie a habitaclului de tip 5+2 locuri, numit, simplu, Qashqai+2.

Vom vedea aceasta masina "in carne si oase" la Salonul Auto de la Londra din luna iulie, in tot acest rastimp Nissan pregatind integrarea unui al treilea schimb la fabrica-minune de la Sunderland.

Doar un ochi avizat va putea recunoaste diferentele intre un Qashqai clasic si unul cu sapte locuri, in ciuda faptului ca cele doua masini sunt identice numai pana in dreptul stalpului A. Evident, cel mai clar va iesi in evidenta ampatamentul sensibil mai mare (+135 mm, mai precis) al lui Qashqai+2, principalul "vinovat" de cresterea lungimii totale a masinii cu 211 mm (pana la 4,53 m).

Masina a crescut si in inaltime cu 38 mm, astfel incat sa creeze un spatiu interior cat mai generos cu putinta la nivelul capului, in special pentru pasagerii de pe ultimele locuri. Din pacate insa, acestea nu pot acomoda in conditii de confort persoane mai inalte de 1,60 m, ceea ce inseamna ca doar copii se vor simti bine aici; pe de alta parte, atunci cand nu este nevoie sa transporti toata familia dar vrei sa aduci acasa vreo doua carucioare cu cumparaturi, cele doua scaune din spate se pot plia plat astfel incat sa ofere posibilitatea crearii unui portbagaj imens.

Adaugarea cantitatilor suplimentare de otel si a celor doua scaune a marit masa masinii cu circa 100 kg, dar japonezii au decis ca Qashqai+2 (de pe-acum un SUV de talie medie) sa se bazeze pe aceeasi gama de motoare ca si fratele sau mai mic. Ceea ce nu este neaparat rau, dat fiind faptul ca modelul de baza pe motorina pune deja la dispozitie 106 CP si 240 Nm, desi are doar 1,5 litri cilindree. Nici motorul pe benzina de doi litri nu e de lepadat (141 CP, 200 Nm) si, cu atat mai putin, propulsorul 2.0 dCi de 150 CP si 320 Nm, dar credem ca micul agregat pe benzina de 1,6 litri, 114 CP si 160 Nm va avea ceva probleme in a trage dupa el masa de peste 1,5 tone a masinii.

In plus, acesta este oferit in echipa cu o cutie de viteze manuala cu cinci trepte, spre deosebire de fratii sai mai mari pe benzina si motorina care beneficiaza de serviciile unor cutii manuale sau automate cu sase rapoarte (chiar cu variatie continua pentru modelul pe benzina de doi litri 4WD).

Ne vom lamuri si noi de potentialul acestor masini de indata ce ele vor fi disponibile pe piata europeana si, evident, pe piata din Romania (asteptati-va la debutul national catre sfarsitul verii, la preturi putin mai mari decat ale actualei game Qashqai), dar ceva ne spune ca vom asista in anii ce urmeaza la inca un pariu sigur realizat de departamentul de marketing al companiei.

Cu o piata a SUV-urilor/crossover-elor din ce in ce mai dinamica si cu un succes imens deja asigurat de Qashqai in cinci locuri – 170.000 de masini vandute in Europa pana in acest moment – Qashqai+2 pare deja un produs condamnat la succes. Fie si doar pentru simplul fapt ca "bigger is better"...
Vizualizari: 3215