Diesel, 2 litri, 400 Nm
- 24/03/2007
-
Tags:
BMW , BMW, Motor turbodiesel
Acestea sunt coordonatele principale ale noului
motor turbodiesel de doi litri BMW, un agregat care scoate
102 CP/litru si un
cuplu maxim urias, de
400 Nm.
Si, ca si cum nu ar fi fost de ajuns, noul propulsor are o
banda de putere mai extinsa, o greutate mai mica si un
consum mai redus decat motorul pe care il inlocuieste.
Noua creatie a
inginerilor din Munchen are la baza o
tehnologie de supraalimentare similara cu a inimii mecanice ce motorizeaza modele precum
335d sau
535d, ce presupune existenta a
doua turbocompresoare: unul mai mic, cu o inertie redusa, ce intra in functiune instantaneu inca de la ralanti, si unul mai mare, ce-si face simtita prezenta odata ce
acul turometrului se grabeste catre
zona rosie.
Rezultatul este chiar mai spectaculos decat valoarea cuplului maxim, deoarece orice model BMW echipat cu acest motor va fi capabil sa furnizeze jumatate din moment inca de la 1.200 rpm (cei 400 Nm sunt atinsi la 2.000 rpm), ceea ce inseamna ca vei fi oarecum indiferent vizavi de traficul citadin la ora de varf.
Si, daca tot vorbim acest gen de infern, va mai spunem in final ca sederea in el cu orele se va cere platita cu chiar mai putini bani decat in cazul vechiului „doi-zero" de
177 CP, BMW anuntand ca
noul motor consuma mai putin decat cei 4,9l/100 km ai predecesorului...