© 2024 Auto.ro
Dupa ce atat BMW, cat si Audi au reusit sa stoarca peste 100 CP din 1.000 cmc de propulsor diesel, iata ca si Mercedes se grabeste sa dea replica cu un produs similar, care va sosi la timp pentru a marca 150 de ani de la nasterea celui datorita caruia astazi exista acest tip de agregate: Rudolph Diesel.
Noul motor va fi oferit in mai multe trepte de putere (170 CP pe versiunea 220 CDI si 136 CP pe 200 CDI), insa de departe punctul principal de atractie va fi reprezentat de versiunea 250 CDI, cea care va trimite la roti 204 CP si un cuplu de 500 Nm – un plus de 20% in privinta puterii si de 25% in cea a cuplului comparativ cu vechiul motor.
Mai mult – un calcul simplu demonstreaza ca aceste performante il pozitioneaza la o aruncatura de bat de marele V6 marcat cu indicativul 320 CDI, lucru posibil gratie instalarii a doua turbocompresoare cu exact aceleasi functii ca in cazul “motorinelor” biturbo dezvoltate de BMW: o turbina mai mica ajuta masina la turatii reduse si elimina celebrul ”gol turbo”, iar cealalta pune presiune pe motor cand acesta este cu adevarat solicitat.
Functionarea sensibil mai eficienta il ajuta pe 250 CDI si sa polueze mai putin decat decat predecesorul sau (nivelul noxelor s-a redus cu pana la 13%), ajutandu-l sa respecte chiar si normele de poluare Euro 5.
Noul 250 CDI va debuta mai intai pe C-Klasse si se asteapta ca, ceva mai tarziu, Mercedes sa il combine atat cu transmisii de tip 4x4, cat si cu tehnologia Bluetec. Pe modelul de clasa medie, el va ajuta masina sa ajunga la 100 km/h in numai 7,7 secunde si sa consume, in medie, numai 5,4 litri de motorina la fiecare 100 km.